čtvrtek 7. srpna 2025

Co takhle zkusit deskovou hru Pekelná jízda: Vendeta - Maximální chróm


Kdo má rád původní kultovní film Mad Max z roku 1979, tak by měl zbystřit. Není to totiž tak dlouho, co se na pultech našich obchodů objevila závodní hra Pekelná jízda: Vendeta, která hráče zavede do nebezpečného závodu na život a na smrt, ve kterém zvítězí jen jeden hráč, který bude ovládat skupinu aut (s rozšířením potom třeba i motorky nebo tahač). No a právě tato hra může velkou část z uvedeného snímku připomínat. 


Hra Pekelná jízda: Vendeta je primárně určena pro 2-4 hráče, ale s rozšířeními lze hrát i v pěti (pokud hráči chtějí, tak by mohli i v šesti). V nadpisu mám uvedený přívlastek u hry Maximální chróm. To proto, že hru lze buď zakoupit v základní krabici a lze k ní dokoupit další různá rozšíření, která nebudu vyjmenovávat (na konci článečku budou fotografie zadních stran krabic rozšíření). Nebo můžete hru pořídit v kompletním jednom balení s uvedeným názvem, kdy zákazník obdrží hru se všemi rozšířeními, která se v češtině dají koupit (celkem tři), a navíc jednou bonusovou postavou - sígrem, kterou nelze jinak získat. 


Pekelná jízda: Vendeta je řízena kostkami (při zařazení modulu Germánský vercajk potom kartami), kdy hráči zpravidla ovládají tři různě velká vozidla, se kterými se snaží dojet jako první do cíle při průjezdu nehostinnou krajinou, ve které na hráče čeká nemálo překážek a nevyzpytatelné chování soupeřů, zejména střelba. Krom vozidel mají hráči k dispozici i helikoptéru, která umí nejednoho rychlíka zbrzdit v jeho postupu. 


Na první pohled jde o hru, která musí zabavit otce s jejich mladšími syny a určitě i skupiny hráčů, kteří si chtějí oddechnout u jednodušší hry, která se nebere moc vážně. Hru dohrajete do nějakých 75 minut. Základní hra stojí okolo 1500,-Kč, varianta Maximální chróm potom přes 3500,-Kč. Ovšem s rozšířeními hra je určitě zajímavější, protože hráči dostanou např. sígry, díky kterým se hráči od sebe odlišují různými schopnostmi, potom například rozšíření přidávají nové plány tratí, další rozmanitější překážky na trati, vylepšení pro závodníky, atd. 



středa 6. srpna 2025

Report z hraní... Settlers: Zrod impéria (5.8.2025)


Ufňukaní Římané. Nevím, nevím proč bylo toho pláče tolik. Vždyť Korgis "už" hrál Settlers: Zrod impéria poprvé 😁. A oni mu ubližovali. No aby ne, když měl nejvíce bodů a skvělé podstavené základní budovy. Tak se mu hold stalo, že mu Barbaři v podání Lamiicka budovy kradli a Dethovi Egypťané ho zase nutili odhazovat karty z ruky. Jako by to mohlo někoho bolet 😁. 
Původně jsem si fakt myslel, že Ŕímané vyhrají. S postupem času jsem si začínal na vítězství myslet, ale Barbaři měli tolik osadníků v každém kole, že jsem si říkal, že to ve čtvrtém a pátém kole urvou. Tak se nestalo a já jsem překvapivě vyhrál. 




Konečné skóre po 90 minutách hraní:
1. Deth - 45 bodů - Egypťané
2. Lamiicek - 41 - Barbaři
3. Korgis - 33 - Římané. 

neděle 3. srpna 2025

Report z hraní... Kosti jsou vrženy (1.8.2025)


Ano, teprve moje druhé zahrání hry Kosti jsou vrženy. Člověk za to utratí takové peníze a potom to skoro nehraje. Tak tomu hold je, když má doma člověk takový počet her a lehce omezený čas na hraní.  Tuto partii jsem rozehrál už 2.6.2025 a po šesti dnech putování se k ní vrátil a dohrál 1.8.2025. 


Při mém druhém pokusu o úspěch jsem si nechal původní hrdiny, tedy Boiuchajdu a Piketa. S Bouchajdou se mi hraje fakt dobře, i když tentokrát byla hra úplně jiná a já se příliš nedostal na používání granátů. 


Hra byla jiná zejména příběhově. Neprodělal jsem před setkáním s tyranem tolik soubojů a díky tomu mě hraní bavilo více a hra byla vůbec taková nápaditější. Když například došlo na souboj, který měl úplně jiná pravidla, než je běžné a než jak je člověk zvyklý. 


Po šesti dnech putování jsem se dostal k tyranovy jménem Dréla, se kterým se mí hrdinové střetli. 


Dréla není žádné ořezávátko  a je velmi nepříjemný v tom, že na něho lze útočit až když nejsou na mapě žádní bahňáci. Po šestém dni tedy došlo na souboj, který mí Verglové prohráli. Nastal další den a opět prohra. Následně po osmi dnech výhra, která ovšem přijít neměla, protože jsem zahrál špatně jednu schopnost. Nu což, teď po uklizení hry je to už jedno. Nezasloužená výhra tedy přišla, ale jsem si jistý, že kdybych zahrál hru správně, tak ani při dalších utkáních bych neuspěl. 
Celkem jsem hrál 2 hodiny a 10 minut. 

pondělí 28. července 2025

Report z hraní... Divukraj (27.7.2025)


Oproti předchozímu hraní Divukraje se všemi rozšířeními došlo k drobné obměně sestavy, kdy Lamiicka vystřídal Jenaaa. Jenaaa k mému překvapení v minulosti Divukraj nikdy nahrál. 


Já jsem se fakt hodně soustředil na karty sběru, Jenaaa vůbec a Filip tentokrát ano, ale sporadicky. Jenaaa a Filip zase více než já hráli na perly. 
Filip měl vybudovaný "motor" na spoustu karet ruce, které proměňoval na suroviny a fakt se mu zadařilo. Však na konci článku je to vidět, o jaký kus byl před námi. Jeho druhá hra, minule poslední, nyní s přehledem první. 


Na dvou fotografiích níže je herní prostor Jenaaay a pod výsledky můj na konci hry. Můžete si všimnout toho rozdílu ve vyložených kartách a jejich typech, což se zřejmě projevilo na výsledném skóre nás obou. 
Herní prostor Filipa zaznamenán nemám, protože poté co dohrál asi dvacet minut po nás, tak jsem už zapomněl je část vyfotit, ale on v tom měl stejně pěkný bordel, tak by to nebyla hezká a přehledná podívaná. 


Konečné skóre po 2 hodinách a 45 minutách hraní:
1. Filip 137 bodů - žlutý
2. Deth  103 bodů - béžový
3. Jenaaa 44 bodů - fialový.


Jenaaa prohlásil, že ho hra bavila na 9/10 a Divukraj fakt chválil. To se často nestává. Pro mě se potvrdilo jen to, co jsem psal před týdnem, tedy že příště již budu vždy hrát se všemi rozšířeními, protože takto mě Divukraj baví nejvíc. 
Je možné, že někdy zahrajeme bez Perlavy, aby se do hry dostaly jiné běžné události. Při hraní s Perlavou jsou ve hře vždy jen a pouze ty z Perlavy. 

středa 23. července 2025

Report z hraní... Divukraj (20.7.2025)

Člověk všude čte "nehrajte Divukraj se všemi rozšířeními zároveň". Tak tohoto jsme se drželi až do minulého týdne. 


Na stole se tedy objevila základní hra s rozšířeními Perlava, Zvonkobraní, Nový Lístkovec a Skalověží. K tomu ještě malé rozšíření Slyšte! Slyšte! Jen Legendy jsem do hry nezařadil.  


Filip hrál Divukraj prvně a vzhledem k obsahu, se kterým jsme hráli měl trošku problém to vše pobrat a tak nemohl myslet na zázračný bodový zisk. Hrál za netopýry. 


Deth hrál za kočky s tím, že nesplnil jedinou významnou událost, i tak zabodoval slušně. Lamiicek jako želva splnil požadavky významné události za 25 bodů, i tak to na vítězství nestačilo. 


Konečné skóre po 2 hodinách a 55 minutách: 
1. Deth 93 bodů
2. Lamiicek 87 bodů
3. Filip 78 bodů.

Ano, nepřepsal jsem se, hra se opravdu protáhla na necelé tři hodiny. Využívali jsme jízdenky, využívali  jsme žetony rezervací a to vše hru lehce protáhne i přes ti, že hráči nemají dalšího pomocníka na začátku jara z důvodu hraní se schopnostmi pomocníků. 


Tak a jak se nám to líbilo. Zejména mně a Lamiickovi moc. Vím, že už nebudu karty třídit, abych mohl lehce oddělit rozšíření, protože už chci hrát Divukraj jen a pouze v plné palbě. 
To, že se nám hra protáhla mi vůbec nevadilo. To, že jsme hráli tak dlouho jsem zjistil až na konci, když jsem se podíval na hodiny a nevěřil vlastním očím. Hra uběhla jako nic. Skvělý zážitek, Divukraj mě nikdy nebavil víc. 

úterý 22. července 2025

Report z hraní... Nemesis: Lockdown (15.7.2025)


Ne, tentokrát to nezačalo nevinně. Od začátku jsme se ocitli v pekle. 


Potřetí v krátké době za sebou jsme si zahráli Nemesis: Lockdown. Tentokrát s druhou stranou herního plánu, kde je základna částečně vyhloubená ve skále a na mapě je několik objektů, mezi kterými se musejí postavy pohybovat, ať už pěšky, nebo roverem. 


Lamiicek pojal svou roli dozorce dost přímočaře a nevěřil zejména ve schopnosti přežít hackera, kterého hrál Deth. Netrvalo to dlouho a hacker padl. Lamiicek mířil cílevědomě do bunkru, kam se dostal a vyčkával co bude dál. 


Hacker, silný to alergik nezvládl nápor všech těch hub a byl velmi brzy udolán s tím, že se pořádně po základně ani neproběhl. 


Zde bych měl doplnit, že jsme hráli s rozšířením Chytridi, kteří nám nečekaně slušně zatápěli. Mrchomůrka přišla na stanici velmi brzy a Jenaaa jakož to trosečnice s ní měla velké problémy. Došlo na hodně vážných poranění. Těm záhy podlehla. 


Po 2 hodinách a 20 minutách jsme se dočkali rozuzlení. 
Už po otočení terminačního rozkazu bylo jasno. Lamiicek situaci na základně podcenil, a protože neodeslal signál, tak byl terminován. 

neděle 13. července 2025

Co takhle zkusit deskovou hru Endeavor: Hlubiny moří


Endeavor: Hlubiny moří je mimo jiné euro hra, kterou nově představilo vydavatelství Tlama games s tím, že ji v září 2025 bude mít skladem v češtině. 


Krom toho jde o hru, která je určena pro 1-4 hráče (s rozšířením potom až 5 hráčů) a obsahuje nejen kompetitivní režim, ale i režim kooperativní. Hrací doba je uváděna 60-120 minut pro hráče od 10 let věku. Původní vydání sahá do roku 2024.


Cílem hráčů je získat co nejvíce vítězných bodů, ke kterým se dostanou přes prozkoumávání oceánu. Příprava hry je ovlivněna tím, jaký scénář si pro hru vyberete a ten také určuje určité bodovací podmínky. 
Každý hráč má před sebou desku hráče a na začátku hry i jednoho velitele. Na desce hráče jsou stupnice, na kterých se snažíte postupovat, protože každá z nich vám dává určitou schopnost, či možnost mít něčeho v určitou dobu více. Pomocí velitele a specialistů potom zase provádíte akce. Hra se hraje na šest kol a v každém kole získáte jednoho dalšího pomocníka z nabídky. 


Akce ovšem neprovádíte pouze díky položení disku na vybraného specialistu, ale tyto disky můžete využívat pro hraní akcí na destičkách oceánu, kde se právě nachází vaše ponorka. Tu máte na začátku jednu, ale když postoupíte na stupnici vynalézavosti výše, můžete hrát až se třemi ponorkami. Obdobné je to s disky, kdy na začátku hry máte jeden, ale při postupu na stupnici inspirace jich budete mít stále více a více. Určitý počet disků potom můžete v určité fáze tahu získat zpět a kolik těch disků bude vám určuje stupnice koordinace. Poslední stupnice, ale první na desce hráče je stupnice reputace, která vám říká z jakého sloupce si smíte najímat specialistu. Za specialisty nic neplatíte. 


Celkový počet stránek pravidel hry Endeavor: Hlubiny moří činí 16, což značí, že hra nebude složitá a také není. Hru lze vysvětlit rychle, hráči se musí potom už jen zorientovat v několika symbolech a mohou se pustit do hraní. 
Na obrázcích níže potom vidíte ukázku scénářů, nad tímto odstavcem je mapa oceánu, kterou hřáči postupně objevují a nad odstavcem výše je nabídka specialistů. 




Tato hra vychází z již postarší hry Endeavor (u nás kdysi vydána jako Mořeplavci). Přináší nějaké ty změny do herních mechanismů, vylepšenou grafiku a je zde změna tématu. 
Kdo má na Tlama games plný zákaznický bonus, může si hru předobjednat za 1103,-Kč. Rozšíření, které nese název Deluxe Upgrade Pack potom za 648,-Kč. Rozšíření přináši hlavně kompletní pořadač na komponenty, komponenty pro pátého hráče a vylepšené žetony a figurky, které jsou potištěné a různě tvarované.

sobota 12. července 2025

Report z hraní... Scythe (10.7.2025)


Základní hru Scythe s rozšířeními, ale fakt jen základní hru bez kampaně Fenris jsme nehráli už fakt docela dlouho. Konečně na Scythe přišla řada a hned jsme si ho dali v pěti lidech. Protože jde o hru, jednu z mála, ve které se mi daří, tak jsem si brousil zuby na první místo. Jak to celé dopadlo se dozvíte později. 


Každému jsem vybral frakce podle oblíbené barvy a vůbec jsme neřešili schopnosti. Vzhledem k tomu, že ve hře byly zajímavé schopnosti vzducholodí, tak je tentokrát využívali všichni, minimálně kvůli tomu, že když proběhlo setkání na místě se vzducholodí, tak si hráč mohl vybrat dvě možnosti. Toto hru určitě urychlilo. V pěti a nehráli jsme ani dvě hodiny. 


Nebudu zde rozepisovat kdo jak hrál, to si konec konců ani nepamatuji, ale docela dost docházelo k zajímavým střetům a také se stalo, že na místo továrny dorazil za celou hru jen jeden hráč a to Lamiicek, který ji okupoval do samého konce. I tak mu další možnost akcí nepřinesla tolik, aby mohl pomýšlet na úspěch. Prostě když v této hře chybí popularita, tak se nedá dobře zabodovat. 


Konečné skóre po 1 hodině a 50 minutách hraní:
1. Endymion - 66 bodů - Krymský chanát - žlutá
2. Deth - 57 bodů - Albionský klan - zelená
3. Kuba - 42 bodů - Rusvětský svaz - červená
4. Korgis - 40 bodů - Śogunát Togava - fialová
5. Lamiicek - 35 bodů - Severská království - modrá. 

pondělí 7. července 2025

Report z hraní... Duchové ostrova (6.7.2025)


Ani se mi tomu nechtělo věřit, že je tomu už přesně tři roky, když jsme poprvé a naposledy s Lamiickem, a od té doby s nikým dalším, zahráli 7.7.2022 prvně mou novinku Duchové ostrova. Hru jsme tenkrát prohráli za 95 minut. 


Stejně jako tenkrát jsme hráli duchy Stíny tančící mezi plameny (Deth) a Řeka zalitá sluncem (Lamiicek). Na začátku hraní jsem procházel pravidla pro správné dodržování tahu, později jsme se mohli od pravidel oprostit. I tak hraní trvalo celé 2 hodiny a 25 minut s tím, že se nám podařilo zvítězit. 


Vyhráli jsme díky tomu, že jsme odkryli kartu vyděšení III. úrovně a vzápětí poté odstranili z mapy poslední město kolonizátorů. 



Hra se zprvu docela táhla a to nejen kvůli výše zmíněnému nahlížení do pravidel, ale Lamiicek se fakt snažil hrát velice efektivně a to nám sice asi pomohlo nakonec zvítězit, ale hra se tak prodloužila. 
Po skončení hraní jsme se shodli, že ve čtyřech hráčích bychom Duchové ostrova nechtěli nikdy hrát. 


I tak nás hra bavila a domluvili jsme se, že si aspoň ještě jednu partii během prázdnin spolu zahrajeme.