čtvrtek 24. dubna 2025

Report z hraní... Hostina pro Ódina (22.4.2025)


Podruhé v řadě Hostina pro Ódina s rozšířením Norové. Tentokrát na plných sedm kol. 


Opět si nikdo z nás nevšímal ostrovů, a to že jich je k dispozici díky rozšířením hafo, tuším že jedenáct. Prostě tu hru neumíme hrát tak, abychom na pořízení ostrovů neprodělali. 


Lamiicek s přehledem zvítězil hlavně díky přesídlování. Během hraní sice ignoroval příjem v mincích, ale jak vidno, nakonec mu to neublížilo. 
Já měl v průběhu hry příjem vždy nejvyšší, ale prostě nejsem žádná bedna na tuto hru, tak jsem skončil pouze druhý. 
Endymion měl s hrou stejné problémy jako já, prostě vymyslet jak na to. To se stále úplně nedařilo a tak skončil poslední. 
 

Konečné skóre po 2 hodinách a 10 minutách hraní:
1. Lamiicek 125 bodů - modrý
2. Deth 93 bodů - zelený
3. Endymion 79 bodů - žlutý. 

středa 23. dubna 2025

Report z hraní... Hostina pro Ódina (20.4.2025)


Tak jsme zase po čase oprášili Hostinu pro Ódina, ovšem tentokrát jsme zařadili rozšíření Norové, se kterým jsme v minulosti ještě nehráli, protože jsem jim nedisponoval. 


Hned na úvod musím říct, že určitě nesouhlasím s mnohými hlasy, že jde o esenciální rozšíření, bez které hra Hostina pro Ódina je v podstatě neúplná. Po prvním, ale ani po druhém zahrání takový pocit určitě nemám a pokud jde o mě, tak si dovedu v pohodě představit hrát Hostinu pro Ódina pouze s krabicí základní hry. 


S Lamiickem a Korgisem jsme hráli pouze zkrácenou variantu na šest kol. Proto asi také tak málo bodů v porovnání s hraním, o kterém budu psát následně. 


Korgis byl přeborníkem na chov různého domácího zvířectva. Lamiicek se soustředil na zakrývání záporných bodů na své desce s tím, aby měl také příjem. Přitom se mu dařilo i přesidlovat vikingy. Já chtěl jak přesidlovat, tak vlastně všechno od všeho, ale nějak se mi nedařilo vůbec nic. 
Sice jsem měl nejvíce kladných bodů při závěrečném sčítání, ale také celých 43 bodů záporných a to mě dostalo na konec pořadí. 


Stejně jak tomu bývá u našeho hraní Hostiny pro Ódina, nikdo z nás si nepořídil jediný ostrov. Lamiicek si je dokonce vůbec neprohlížel. 


Hra se docela protáhla na 2 hodiny a 25 minut. 


Konečné skóre:
1. Korgis 62 bodů - červený
2. Lamiicek 49 bodů - modrý
3. Deth 33 bodů - zelený. 

sobota 19. dubna 2025

Report z hraní... Království Valerie (17.4.2025)

Tentokrát s Kubou a Korgisem jsme si zahráli Království Valerie. Oproti poslednímu hraní jsem vyměnil veškerou nabídku karet (díky všem pořízeným rozšířením) a mohlo se hrát. 


Korgis, jak říkal, měl hru vyhranou už na začátku, když si vylosoval začínajícího hráče. Já si myslím, že začínající hráč automaticky nevyhrává, ale co bylo podmětem pro to se domnívat, že tomu tak bude, tak to byla jeho počáteční relikvie Soška sv. Akvily, na fotografii s oranžovým makrabětem. 


Korgis nám už od začátku utíkal v počtu pořízených karet občanů a díky tomu i s dostupnými zdroji. 
Já s Kubou jsme již jen hráli o druhé místo, které bylo velice vyrovnané. Hru jsme dohráli za 70 minut. 


Konečné skóre:
1. Korgis 104 bodů
2. Deth 68 bodů
3. Kuba 67 bodů. 


středa 16. dubna 2025

Report z hraní... Tzolk´in: Mayský kalendář


Před dvěma lety jsme hráli Tzolk´in: Mayský kalendář naposledy. Oprášili jsme nepříliš složitá pravidla a znovu zahráli včera. Ač mám tuto hru již více jak deset let, tak Jenaaa hrál Tzolk´in poprvé. 


Vybrali jsme si každý svůj kmen z rozšíření Kmeny a proroctví a mohlo se jít na hru. (Kdo jaký kmen hrál je vidět na konci článku na fotografiích seřazených podle pořadí hráčů.)


Fotografie výše dokazuje, že nebylo jednoduché přemýšlet nad některými tahy, a vhod přišel zřejmě i přítel na telefonu 😁. 


Já a Lamiicek jsme se hodně soustředili na umisťování lebek na kolo chrámu Chichen Itza. Endymion sbíral s Jenaaaou hojně suroviny z chrámu Yaxchilan. Jenže jenom Endymion dokázal v pozdější fázi hry přeměnit suroviny na budovy a monumenty. 


Krom toho se dařilo Endymionovi a Lamiickovi postupovat více, než nám ostatním na stupnicích chrámů. No a tak když došlo na závěrečné zúčtování po 2 hodinách a 15 minutách hraní, s přehledem zvítězil Endymion. 


Konečné skóre:
1. Endymion (žlutý) - 69 bodů
2. Lamiicek (modrý) - 48 bodů
3. Deth (zelený) - 38 bodů
4. Jenaaa (oranžový) - 33 bodů. 




neděle 13. dubna 2025

Report z hraní... Kosti jsou vrženy (12.4.2025)

Včera jsem se pustil do Výukové hry, která je uvedena v pravidlech hry Kosti jsou vrženy. Na první pohled nejsou pravidla složitá, ale i přes to, že jsem využil tohoto průvodce, tak jsem se dopustil různých, někdy zásadních chyb. 


První co jsem neudělal, že jsem při tvorbě balíčku střetnutí nezamíchal do tohoto balíčku kartu střetnutí s tyranem. Pro včerejší výukovou hru nepodstatné. Dále jsem v době, kdy jsem měl přidal Bouchajdě jeden zkušenostní bod do útoku. Dost zásadní chyba. V době, kdy jsem pokračoval již sám v hraní poté, co jsem došel na konec výukové hry, tak jsem zapomínal na aktivní schopnosti verglů. Toto můj úspěch/neúspěch ovlivňovalo dost. Poslední třešničku na dortu, co jsem dělal zle si nechám na téměř samotný konec článku. 


Ještě doplním, že jsem si hru zkusil po dobu čtyř dnů, což mi zabralo 70 minut hrací doby.  Žádný další chyby se snad během hraní neobjevily. 


Hru Kosti jsou vrženy jsem absolutně ignoroval již v době, kdy byla ohlášena při Crawfundingové kampani, ke které se připojili Fox in the Box, aby hru dodali na náš trh v češtině. Proč jsem hru ignoroval? Je to prosté. Jde o kooperativní hry, no a těch už mám doma dost na to, abych měl důvod si pořizovat další. Raději hraji kompetitivně. Další problém pro mě bylo to, že mi hra připadala jako klasická skirmishovka. To je přesně co, co mě již nebaví. Kdysi jsem strašně milovat Mutant Chronicles, ale to je už dávno a skirmish nemám rád. Další a třetí problém co jsem s hrou měl je hrací doba, která může být ve čtyřech hráčích klidně čtyři hodiny. A v neposlední řadě je tu cena. Cena základní hry nějakých 3900,-Kč, když chcete koupit vše co je dostupné v češtině, potom asi 6900,-Kč, přičemž já zpravidla kupuji komplet. 


Co je na druhé straně na hře zvláštní, tak je její "prémiové" zpracování a celková vymazlenost. Hra působí na pohled poutavě. Při výrobě byl použit kvalitní materiál a i ukládací krabičky jsou kvalitní. No jo, ale doprčic, proč někdo dá do základní hry obyčejné lehké čipy zdraví a nechá hráče dokupovat vyvážené čipy zdraví, které jsou na kvalitativní úrovni ostatních čipů ve hře..... No jasně, asi tím chtěli snížit cenu základní krabice, ale to se mi fakt nelíbí. 


A jak se vlastně stalo, že jsem si hru pořídil? Asi za to může komunita, která se okolo této hry vytvořila. Prostě příliš moc kladných ohlasů na hru, kterou jsem si chtěl vyzkoušet. 
Já to mám tak, že když si chci nějakou hru vyzkoušet, tak si ji prostě koupím. Měl jsem docela štěstí, že na bazaru se objevila v All CZ za rozumnou cenu, kterou jsem vydražil za 5900,-Kč. 


Mohl jsem tedy vyzkoušet to, o čem spousta lidí básní. Ne tak Korgis, kterého Kosti jsou vrženy příliš neoslovily. 
Po včerejším hraní musí napsat, že na té hře asi něco bude. Během procházení čtyř dnů, které jsem ve hře absolvoval, jsem nenarazil na cokoliv, co by mi na hře vadilo, ba naopak na mě dechla silnou pozitivitou a já se těším až si zahraji příště, nejlépe s jedním kamarádem a dáme celý průchod až  po závěrečnou bitvu s Tyranem. 
Hru jsem skončil po čtvrtém dni poté, co moji dva verglové byli omráčeni. K tomu došlo zejména v důsledku toho, že jsem měl na bitevním poli dva zlouny se schopností, kterou jsem si špatně přečetl a místo toho, aby si udělovali zranění sami sobě na začátku svého tahu, tak jsem tato zranění uděloval svým verglům, kteří to neustáli. 
Tedy, ze hry mám velmi dobrý dojem, ač jsem hru nedohrál a uvidím, a těším se, co si na mě připraví příště. Snad se vyhnu chybám, které jsem dělal ve výukové hře. 

čtvrtek 10. dubna 2025

Report z hraní... Království Valerie (8.4.2025)

Hru, která se mi líbí nejen vzhledem, ale i mechanismy, kdy každý hráč je stále ve hře a to i při hraní jiného hráče. Tak takovou hru jsem si zahrál s Endymion a Korgisem. Mám všechna rozšíření, která vyšla v češtině pro kompetitivní hru, tak jsem je pro naše hraní náhodně zařadil. 
Hra plynula pěkně, ač mě na konci zarazila celková hrací doba. Nikdo z nás neudělal žádný obří bodový výsledek, ale hra byla hodně, hodně vyrovnaná. 
Už se těším na to, až si hru zahrajeme znova. 


Konečné skóre po 90 minutách hraní: 
1. Endymion 70 bodů (vítěz na základě bodovací podmínky pro shodu)
2. Deth 70 bodů
3. Korgis 64 bodů. 

středa 9. dubna 2025

Report z hraní... Osmero (8.4.2025)

Asi poprvé ve čtyřech a poprvé s Jenaaaou a Endymionem jsme včera zahráli, po odehrání jiné hry, jednu partii v Osmero. Hru jsme dohráli za 30 minut. 
Jenaaa nepochopil vysvětlení pravidel a po bodování na konci hry jsem si říkal, že i kdybych karty házel na stůl úplně náhodně, tak jsem musel mít více bodů než on. 
Každopádně s velkým bodovým ziskem vyhrál Korgis. Jenaaa nezabodoval jedinou z osmi vyložených karet prostředí a zabodoval jen některé karty svatyní. 


Konečné skóre:
1. Korgis 77 bodů
2. Deth 59 bodů
3. Endymion 54 bodů
4. Jenaaa 16 bodů. 

pondělí 7. dubna 2025

Report z hraní... Architekti Skalistého hřbetu (6.4.2024)

Hned dvakrát po sobě jsme včera zahráli ve třech Architekty Skalistého hřbetu. 


V první hře jsem se tak dlouho soustředil, abych propojil východ, až jsem to zase podělal a nepohlídal si to. Zaslouženě jsem skončil poslední. Přitom jsem při hraní měl dobrý pocit z toho jak mi to jde, a že bych mohl překvapit výhrou. Jenže tohle není hra, kde si zvládáte během hry cokoliv propočítávat a hlavně ještě plně hlídat soupeře. 



Konečné skóre po 45 minutách hraní I. hra:
1. Korgis 99 bodů - oranžový
2. Filip 91 bodů - černý
3. Deth 77 bodů - zelený. 


Ve druhé hře jsem již propojil vchod s východem a přitom jen jeden dílek mapy zůstal nazmar. Přitom se mi podařilo získat i plný počet bodů z karty plánů, ale naopak jsem nedostatečně zabodoval karty výzev. 




Konečné skóre po 45 minutách hraní II. hra:
1. Filip 110 bodů - černý
2. Deth 94 bodů - zelený
3. Korgis 92 bodů - oranžový. 

neděle 6. dubna 2025

Co takhle zkusit deskovou hru Kosti jsou vrženy


Už je tomu nějaký pátek, kdy se v Crowdfundingové kampani objevila hra Too Many Bones. Psal se rok 2017 a hra se stala tak úspěšnou, že se kampaň později opakovala a ke hře vznikají dodnes další a další rozšíření. Poslední jsou z roku 2023. 


K poslední Crowdfundingové kampani se připojil i český vydavatel Fox in the Box a díky tomu se na náš trh v letošním roce dostala hra Too Many Bones jako Kosti jsou vrženy. Byla vydána základní hra, která obsahuje čtyři postavy pro hráče zvané vergly a celkem sedm tyranů, což jsou závěreční bossové daných dobrodružství, která jako hráči prožíváte. 


Dále ke hře byla vydána dvě rozšíření, která přinášejí další dva vergly. Dále se dá ke hře dokoupit neoprenová mapa krajiny, po které jako hrdinové putujete a vylepšené čipy zdraví, kterými lze nahradit základní čipy zdraví ze základní hry. K dodatečným verglům potom lze ještě dokoupit sadu šesti čipů jejich společníků, které potom nahrazují kostky, které společníky představují. 


Kosti jsou vrženy je hra, která na žebříčku BoardGameGeek je nyní na 31. místě. Jde o hru, která určitě spoustu hráčů naláká na jedinečný vzhled, když hra obsahuje neoprenové podložky, plastové vyvážené čipy, spoustu unikátních šestistěnných kostek a také plastové karty. 


Jiné hráče potom ovšem určitě může odradit cena, která je opravdu vysoká. Základní krabice se dá pořídit za 3900,-Kč. Vše výše vyjmenované, co bylo vydáno doposud v češtině, potom vyjde na nějakých 6900,-Kč. I tak je hra v našich luzích a hájích úspěšná, když Fox in the Box oznámili vydání dalších dvou verglů a také kampaňové rozšíření a jedno další rozšíření, které rozšiřuje počet karet setkání a daší čipy nepřátel. 


Hráči se ve hře v počtu 1-4 verglové vydají na cestu za jedním ze sedmi možných tyranů, přičemž při cestě každý den prožijí nějaké dobrodružství dané taženou kartou setkání. Takové setkání může být napřiklad nějaké rozhodnutí, nebo boj. Při putování budete sbírat body postupu, a když jich budete mít dostatek, můžete se utkat s tyranem. Také budete získávat body zkušeností, které vám umožní postavu vylepšit jedním z mnoha směrů. Při bojích s padouchy (na konci s tyranem) potom budete používat, na základě odemčených schopností, nebo vylepšených charakteristik, kostky. S těmi se dá zajímavě pracovat, když ani špatný hod nemusí znamenat úplný průšvih. 


Herní doba je dost proměnlivá na základě toho, kolik hráčů hraje. Kosti jsou vrženy lze dohrát do jedné hodiny, ale také se partie může protáhnou i přes hodiny čtyři, ale to spíše vyjímečně.  Zde musím zdůraznit, že jsem tuto hru ještě nehrál. O hře jsem si toho ovšem načetl více než u jaké jiné a také jsem zhlédl spoustu videí této hře věnovaných. 


No a jak se mi hra bude líbit se zde dočtete asi relativně brzy...