neděle 4. prosince 2011

Cyclades, rozšíření Hades - první pohled


Rozšíření mé oblíbené hry Cyclades s názvem Hades se snad co nevidět objeví na pultech obchodů. Protože je již dostupný překlad pravidel rozšíření v češtině, prostudoval jsem si je a zmíním se zde o svých pocitech z této hry.
Rád bych ještě před pokračován psaní o hře zdůraznil, že miluji rozšíření her. Hraji hry pouze hry, které mě fakt baví a když je vydáno k takové hře rozšíření, tak jej pokud možno kupuji. Cyclades Hades jsem ovšem vymazal ze seznamu her, které si pořídit chci.

(obsah balení Cyclades Hades)

Proč Cyclades Hades nekoupím? Je to jednoduché, prostě já jsem zvyklý, že rozšíření hru obohacují, ale na základní herní prvky příliš nesahají, tedy nemění  je zásadnějším způsobem, což se o "Hádovi" říci nedá.
Rozšíření je sice pojato jako sada modulů, které hráči mohou, ale nemusí pro hraní použít, ale abych kupoval rozšíření kvůli tomu, že si přidám pár kartiček k těm stávajícím, protože ostatní herní mechanismy se mi příliš nelíbí, tak to pro mě osobně cenu nemá.
Ještě neznám cenu, za jakou se bude hra prodávat, ale určitě nebude tak levná, abych si ji pořídil.
I jiné hry jsou pojaté ve smyslu přidávání modulů. Například rozšíření k Battlestar Galactica nebo Runewars či Civilizace od FFG, ale zde není při použití všech herních prvků tak zásadním způsobem nabourán původní herní mechanismu. Proto jsem se rozhodl, že oblíbené Cyclades, které hodnotím na 9/10 rozšiřovat nebudu a rád si je napříště zahraji tak, jak je původně autor vymyslel.

5 komentářů:

Endymion řekl(a)...

Já Hádese již mám a odehrál jsem s ním i jednu hru a zase tak tragicky bych to neviděl. Co se týče jednotlivých modulů:
1) klání o první ostrov = je vlastně jen úpravou pravidel a dle mého k lepšímu, první kolo tak dostává nový rozměr díky strategickému boji o bohy.
2) bůh Hádes = tady souhlasím, že je to trochu zklamání. Tento modul zase tak moc hru nerozšiřuje. Na druhou stranu kolo, kde se dostane do hry je určitě zajímavější.
3) hrdinové a nové bytosti = podle mého dobré vylepšení, které přináší další bytosti a navíc hrdiny, což činí jednotlivá kola zajímavější. To se od rozšíření očekává, že dodají nové karty.
4) další bohové a artefakty = podle mého také dobré vylepšení, které dost ovlivňuje strategii při dražbě, jelikož nejenom první bůh je výhodnější, ale nyní i ten poslední.
Osttaně není problém si rozšíření zahrát a vyzkoušet.

David Martinek alias Deth řekl(a)...

Endymion
Díky za tvůj pohled. Já jsem psal své první pocity po přečtení pravidel a těší mě, že mé obavy vyvracíš.
Určitě nákup časem zvážím, ale nyní dám přece jen přednost jiným rozšířením her, jež vlastním.

Endymion řekl(a)...

Ono se to rozšíření stejně teď ani skoro nedá sehnat :-)
A jinak se hlásím, kdyby jste sháněli někoho dalšího ke hraní, již jsem to říkal Majorovi.

David Martinek alias Deth řekl(a)...

No jo, tak to jsi ty, o kom Major mluvil.
Určitě tě mezi nás přibereme, vždyť jsme zatím na hraní "nerodinných" her pouze tři.
Jen nevím, jak zkušený hráč jsi. Tím mám na mysli, zda jsi schopný skočit rovnýma nohama do her jako jsou např. Runewars, Civilization, Arkham Horror, Battlestar Galactica, nebo jestli radši s námi začneš hrát nejprve hry jako Agricola, Smallworld apod.
Případně, jaké hry tě baví, nebo naopak nebaví?

Endymion řekl(a)...

Tak seznam mých her je zde: http://www.zatrolene-hry.cz/uzivatel/endymion-56/
Jak moc jsem zkušený se neodvažuju říct, ale rád si zahraju vše, jelikož my hrajeme jen ve dvou a ne moc často.