neděle 18. října 2009

Karetní sběratelské hry v češtině

Původně jsem myslel, že článek nazvu "Jak jsem zaspal dobu", ale název by toho moc nenapověděl, tedy popořádku: Už od svých nějakých 18 let jsem pokukoval po Magic the Gathering. Hra nevychází v češtině, tak není pro mě. Jenže, Magic není jedinou sběratelskou hrou na našem trhu. Jsou i jiné, respektive byly jiné, které již v češtině vydané byly, ovšem k jejich i mé smůle nejsou dostatečně populární a tak se o nich člověk, třeba ani nedozví a to je můj případ.
Proto si připomeneme některé z nich. Začal bych sběratelskou karetní hrou Doomtrooper, který právě v době mé maturity byl zřejmě na svém výsluní. Karty k této hře dnes lze zakoupit jen v aukcích.

War Cry: jde o hru která vznikla na základě snad nejproslulejši a nejhranější figurkové hry Warhammer. V karetní hře se promítá jednak prostředí z figurkové hry, rasy, hrdinové a co je nejzajímavější, tvůrci dokázali přenést do karet i herní systém Warhammeru. O hře. Při hře se používají dva balíky, armádní a akční. Každý musí obsahovat alespoň třicet karet. V armádním jsou bojové jednotky, zbraně, zbroje, zástavy, a další vylepšení posilující armádu. V taktickém balíku jsou karty ovlivňující samotný boj nebo průběh hry. Např. by neměly v tomto balíku chybět karty které zvyšují sílu jednotkám. Warc-ray jako snad jediné z karetních her mají naprosto originálně a precizně vytvořený systém bojů mezi jednotkami. Ve všech kartách které jsem hrál bylo po boj celkem rychle a tím se ztrácela část požitku ze hry. Ale ve wyr-cray boj dvou jednotek může trvat u silných balíků i minuty. Tedy celá samotná hra je v tomto případě třeba na dvě hodiny. (Zdroj www.hraj.cz, autor: Pára)

Warhammer 40.000 je také sběratelská karetní hra, která je stejně jako ostatní v češtině. Ovšem podobně jako War Cry se již jen doprodává. Ceny jsou podobné jako u War Cry: za startovní balení 99,-Kč a za doplňková balení 25,-Kč.



Ilustrativní obrázky v češtině nejsou, protože se mi nepodařilo najít české karty, ale vězte, že obě hry ze světa Warhammer se v češtině prodávaly a ještě stále doprodávají, zejména startovní balíčky, ty jsou k sehnání jen s těží.

Žádné komentáře: