úterý 31. srpna 2010

Poštovní kurýr - velmi dobrý dojem po první hře

Dnes jsem dostal chuť si zahrát nějakou novou hru. Protože mi doma na skříni leží již cca 1 rok, mimo jinými, nerozbalená hra Poštovní kurýr, tak jsem si řekl, že uzrál čas a zkusím ji. Doma byla i dcera a tak jsem jí oslovil, zda si bude chtít hru zahrát. Po přečtení pravidel a jejich objasnění jsme se do hry pustili.
Hra mi připomíná ze známých her asi nejvíce Ticket to Ride, ovšem pozor, hra je dost odlišná na to, aby železničáře neodradila. Pošťáci si určitě příjdou na své. Poštovní kurýr má jednoduchá pravidla, připraven je k hraní tak za 5 min. Hra ve dvou nám trvala asi 35 min. a na body jsem zvítězil 38 ku 23 bodům, které získala Terezka.
Ze hry mám každopádně velice dobrý pocit, neboť k ní lze velice snadno dostat nepravidelné hráče deskovek, právě vzhledem k její jednoduchosti. I tak umožňuje určité taktické rozhodování a není to žádné Člověče nezlob se. Prvek náhody je zde dán tím, jak přijdou do hry karty jednotlivých měst. Ale zase při využití poštovních úředníků lze náhodu snížit a pomoci si přijít k té potřebné kartě. Výtvarné pojetí hry je velice příjemné. Pro rodiny s dětmi jasná volba.
Teď už jen, aby mi vydržel pozitivní dojem ze hry i po zahrání dalších partií.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

pozitivní dojem ze hry vydržel - do první prohry

David Martinek alias Deth řekl(a)...

Doufám, že jde o nadsázku a hra po prvním prohrání neodradila.
Ale zase na druhou stranu, copak jsem mohl tušit, že to budeš hrát hůř než moje devítiletá dcera :-)))

Kent 2004 řekl(a)...

Tak poštovní kurýr je stará dobrá klasika. Na Polském e-shopu jsem viděl i nějaké rozšíření, kdy se jednalo o nové území. Nevím zda se něco prodává i v lokalizaci, ale zatím jsem nic takového neviděl, tak doufám, že se brzy dočkáme. Hra se mi velice líbí a i když jsem ji dlouho nehrál, patří mezi moje TOP hry.

David Martinek alias Deth řekl(a)...

Rozšíření jsou a tuším, že celkem 3. Dají se koupit i v některých našich e-shopech.
Mě se na kurýrovi líbí jeho jednoduchost a rozšíření mě nezaujala. Jejich pravidla jsem četl.