středa 16. března 2022

Report z hraní... Brazil - Impérium (14.3.2022 a 15.3.2022)

Hned dvakrát ve dvou dnech po sobě jsme v různém počtu a sestavě zahráli žhavou novinku a to Brazil: Imperium. Pro první zahrání jsme byli tři a to já, Lamiicek a Kuba. Zvolil jsem mapu Laplatská válka a po 30 minutách vysvětlování pravidel jsme mohli začít hrát. Do hry jsme se myslím dostali docela rychle a pouze jsme si stěžovali na to, že nejsou suroviny, nemůžu nic dělat apod. 

Každopádně Lamiicek jako Alfons I. Portugalský a Kuba jako Manuel I. Portugalský se po mapě rozlézali a stavěli různé budovy, ze kterých těžili suroviny a Deth jako Tibiricka měl pouze hlavní město, několik budov a byl rád, že nakonec i jedno město postavil. Deth také jako jediný získal dva obrazy. Další hráče obrazy vůbec nezajímaly.
Ve hře jsme mezi sebou bojovali pouze dvakrát a asi třikrát došlo k boji na odhaleném políčku s nehráčským protivníkem. Jediný  hráč a to Lamiicek postupoval jako první do druhého a třetího věku, čímž si mohl postavit paláce a zase měl další výhodu. 

No a po 85 minutách nastal konec hry, kdy po sečtení bodů se ukázalo, jak moc nás Lamiicek převálcoval, přitom podle pohledu na mapu to vypadalo, že jen já budu v bodové ztrátě. 

Konečné skóre:
1. Lamiicek 61 bodů (Alfons I. Portugalský)
2. Kuba 39 bodů (Manuel I. Portugalský) 
3. Deth 38 bodů (Tibiricka)

Podruhé jsme hru zahráli v sestavě já, Endymion, Pavel a Lamiicek. Kdo hrál jaké postavy je uvedeno u skóre na konci zápisu.
Hra i přes to, že jsme hráli v plném počtu nebyla dlouhá a odehráli jsme si mapu Brazilské impérium za 105 minut. 

Mě totálně zdevastoval útok Lamiicka, který mě připravil v prvním věku o veledůležité suroviny a já se z toho dobrá tři další kola vzpamatovával. Kromě mě se ostatní hráči na mapě rozlézali a budovali infrastrukturu stavěním budov a měst. Já stejně jako o den dříve hospodařil na několika málo políčkách. Tantokrát kupovali obrazy všichni hráči a také se o dost více bojovalo. Do druhého věku nás poslal Lamiicek a do třetího včetně ukončení hry zase Endymion.
Ještě dodám, že jsem úplně zapomněl na využívání schopností své postavy. 

Konečné skóre:
1. Endymion 55 bodů (Manuel I. Brazilský)
2. Lamiicek 47 bodů (Alfons I. Portugalský)
3. Pavel 41 bodů (Napoleon)
4. Deth 23 bodů (Petr II. Brazilský)

A co říci závěrem. Hru Brazil: Imperium bych určitě doporučil hráčům, kteří chtějí hrát civilizační hru s přístupnými pravidly a zajímavou, ač ne tolik originálními herními mechanismy, které ovšem baví. Hra je také hezky zpracovaná po grafické stránce a ač jsem se setkal s komentáři, že je ve hře málo co do počtu surovin, tak nám ani při hře ve čtyřech jedinkrát nedošly. Hra je také přístupná díky krátké hrací době, cca 25 minut na hráče. Brazil: Imperium tedy určitě doporučuji k zahrání a pořízení, neboť cenovka se pohybuje kolem 1200,-Kč a za tu cenu stojí. 

Žádné komentáře: