úterý 27. srpna 2019

Co takhle zkusit... Successors

Tak právě můj tradiční nadpis v tomto případě není zrovna na místě, protože tuto hru si zkusíme až v říjnu 2020. Ale již nyní si hru můžeme předobjednat přes Kickstarter a co je tu zajímavé, že díky Fox in The Box bude hra dostupná v české lokalizaci a přes Kickstarter taky podstatně levnější, než při následném prodeji.


A proč se věnuji této multiplayerové válečné hře, když kromě dvojkovky Studená válka jsem jinou nehrál a nelákají mě. No, asi protože jsem se rozhodl zase posunout jinam a hru jsem si předobjednal a budu doufat, že si ji budu mít s kým zahrát.


Ve hře si zažijeme konflikt mezi diadochy, nástupci Alexandra Velikého. Ve hře se utkáme s bratry, z nichž se stali nepřátelé a soupeří o to, kdo ovládne více provincií a získá tak více vítězných bodů, nebo kdo si zajistí body nástupnictví.


Hra Successors byla vydána ve své první edici již v roce 1993, kterou následovala edice druhá v roce 1997 a pokračovala edicí třetí v roce 2008. Nyní se tedy hra vrací ve své čtvrté edici, kdy by měla být poupravena a více zpřístupněna pravidla a poupraven herní plán. Vylepšena grafika všech komponent a přidán dodatečný obsah, zejména díky tzv. Stretch Goals na Kickstarteru.


Hra je ve své čtvrté edici určena pro 2-5 hráčů (původně pro 2-4) a jde o hru, která je ovládaná kartami. Jaká bude herní doba této edice hry ještě nelze přesně určit, ale několik hodin hrací doby si každopádně hráči najít musí.
Co je určitě zajímavé, tak bez ohledu na to, kolik hráčů hru hraje, jsou na mapě nezávislé armády a území, které jsou aktivované událostmi na kartách. Dále pohyb neprobíhá pouze po pevnině, ale i po moři. Také se vám může stát, že jednotky dezertují již před bojem a připojí se k jinému hráči.
Pravidla hry jsou dostupná v češtině pouze pro třetí edici a je to trošku vyšší level a pěkný oříšek pro naučení, tedy hra určitě nebude vhodná pro deskovkáře začátečníky. Já jen doufám, že se mi hru podaří v naší herní skupině dostat na stůl, jinak bych mohl těch cca 1900,-Kč litovat. Snad nebudu.

Žádné komentáře: