úterý 17. listopadu 2020

Report z hraní... Sierra West (16.11.2020)

Za pouhých 729,-Kč jsem si pořídil klenot. Toto přirovnání je určitě přehnané, ale jsem  nadšen ze hry Sierra West, která se prodává za uvedenou cenu asi týden v e-shopu Tlamagames.com. Jen tak letmo jsem o hře psal v jednom z předchozích příspěvků a nyní, když mi hra dorazila jsme ji také zahráli. 


Pravidla hry jsou na střední, spíše lehčí obtížnosti k pochopení. Ale... ale až začnete hrát, najednou uvidíte, jak je hra komplexní až tomu nemůžete uvěřit. Co se mi líbilo, tak to bylo, že jsem ve hře viděl i téma a přitom jsme hráli modul Jablečný vrch, který určitě má nejdále k tématu Divokého západu, ze všech těch čtyř modulů, které jsou k dispozici.


Já a Endymion jsme měli pravidla dopředu nastudovaná. Lamiickovi jsme hru vysvětlili během několika minut a začalo se hrát. Zpočátku, jak to ovšem bývá i u jiných her, které hrajete poprvé, jsme snad ani nevěděli co a jak hrát, aby z jsme z toho měli užitek. S ubývajícím časem jsme se do hry dostali a hra dostala nás. Fakt nás bavila. Přitom jsme si ovšem málem uvařili mozkové závity. 


Každý jsme hru rozehráli trochu jiným způsobem, ale během hry se nám všem podařilo dostat dostavník na to správné, dobře násobící políčko. Vytěžených karet jsme na konci hry měli všichni stejně a to pět. Jen na stupnicích bodování statků byl na tom nejlépe Endymion (žlutý) a pro změnu nejvíce ušetřených diamantů měl Lamiicek (modrý). 


Překvapivě jsme u hry strávili hodně času a to bez pěti minut dvě hodiny, ale ani nám to nepřipadlo. 
Konečné skóre:
1. Endymion 81 bodů
2. Lamiicek 72 bodů
3. Deth 64 bodů. 


Už se těšíme, až si zkusíme další modul. 
Jen bych rád ještě doplnil, že tuto hru bych s klidným svědomím doporučil každému, kdo se mě zeptá, jakou hru pořídit pod vánoční stromeček. Krabice hry plná komponent, herní mechanismy skvělé vymyšlené a hra zábavná, přitom za v dnešní době málo uvěřitelnou cenu a to ještě v češtině. 

Žádné komentáře: