neděle 26. prosince 2021

Co takhle zkusit: Vinohrad (Viticulture - Essential Edition)

V roce 2022 přinese společnost Albi na český deskoherní trh již postarší hru Vinohrad, která v Essential Edition byla ve světě vydána v roce 2015. Tato edice obsahuje některé prvky z rozšíření Tuscany (2016). 
Hra je nyní v předobjednávce nabízena za zajímavou cenu, která nedosahuje ani jednoho tisíce korun na eshopu Albi.
Autorem hry je Jamey Stegmaier (netřeba představovat) a Alan Stone. 


Hráči v počtu 1-6 se ujmou ve hře zanedbaného vinohradu v Toskánsku, který se budou snažit zvelebit a tím získat více vítězných bodů než soupeři. Toto by se mělo stihnout do 90 minut hrací doby. Jakmile některý z hráčů dosáhne 20 vítězných bodů, dohraje se aktuální rok a určí se vítěz. 


Hráči podle jednotlivých ročních období budou umisťovat své dělníky na místa ve vinohradu, kde budou vykonávat různé akce. Jako první připravují a rozšiřují vinohrad, následně sklízí víno, produkují víno a vyřizují objednávky. 


Hru Viticulture: Essential Edition s rozšířením Tuscany jsem hrál jednou v životě a hráli jsme ji v šesti hráčích přičemž  se hrací doba natáhla na dvě a půl hodiny a hrou jsem nebyl příliš osloven. Většina nás hrála hru prvně. 
V současné době jsem již delší dobu fanouškem her Jamey Stegmaiera a za cenu, za kterou bude hru prodávat Albi ji určitě pořídím. Krom toho v současné době se obměnili i hráči kolem mě, kteří se mnou hry hrají a věřím, že toto je právě hra, která bude bavit i je. Co mě na hře ovšem odrazuje stále, to je její grafický kabátek. Ten není mým šálkem kávy. Ale což. 
Datum vydání hry Vinohrad je plánován na 25.5.2022.

5 komentářů:

Endymion řekl(a)...

Hru mám a mám ji rád. Je pravda, že v šesti to bylo dlouhé a byli dlouhé prostoje mezi hráči. Ale do 4 hráčů ji můžu doporučit. Funguje pěkně i jako sólo a je to výzva. Můžu ji vzít a se stávající skupinou můžeme vyzkoušet...

David Martinek alias Deth řekl(a)...

Vždyť víš, že já si potrpím na profi provedení :-) . Tak si počkám až na to Albi vydání.

Endymion řekl(a)...

Ale já mám originál, ne home made ;-)

David Martinek alias Deth řekl(a)...

Endymion ... Ale posledně jsme hráli tvoji home made verzi.
I tak, počkám na originál - český.

Endymion řekl(a)...

Jasný, já mám anglickou originálku, tu jsme hráli venku. Ale mapu jsme měl z rozšíření home made, to máš recht.