pátek 28. prosince 2012

Report z hraní - Studená válka

Dnes začnu trochu netradičně a to statistikami před několika málo hodinami odehrané hry, kterou jsem obdržel od Ježíška a to Studená válka od Mindoku.
Hra první seznamovací hry, kterou jsem hrál s Endymionem nám trvala 3 hodiny a 45 minut.
Vítězem se stal Endymion, který dosáhl 20 vítězných bodů v 9 kole a 3 tahu hry.
Endymion ovládal Sovětský svaz a já Spojené státy americké.
Na obrázku níže si můžete prohlédnout mapu, tak jak hra vypadala na konci hry.


Tak jak to už bývá, tak jsme se při prvním zahrání nevyvarovali některých drobných chyb, které souvisely s nedostatečnou znalostí pravidel. Ovšem hru určitě ty určité drobnosti nijak zvlášť neovlivnily.
Nejprve jsme se na počítadle bodů přetahovali z jedné strany na druhou a na mapě jsem já postupně získával převahu v Severní Americe a Západní Evropě, zatím co Endymion získával převahu v ostatních částech světa. S tím, jak jsem se rozšiřoval v Evropě a můj vliv se rozrůstal i do Evropy východní, tak Endymion získával převahu bodovou. Já chtěl hru dohrát na vítězství při konečném bodování v 10. kole v Evropě, zatímco Endymion několika kartami dokázal nasbírat spoustu bodů v 9. předposledním kole a dotáhl své tažení do vítězného konce.
Na fotografii níže je detail mého vlivu v Evropě na konci hry. Pokud by se jednalo o konec hry po 10. kole, byl bych vítězem já, ale to je jen kdyby....


Oba jsme se shodli na tom, že Studená válka je velice zajímavá hra a při další hře nám zřejmě půjde lépe od ruky. Každopádně nás bavila a nenudila. Tedy příště se rádi zase setkáme nad mapou světa v rolích svědomitých komunistů ;-) a buržoazních imperialistů :-). Napříště si ovšem role vyměníme.

Žádné komentáře: