čtvrtek 17. listopadu 2016

Report z hraní Rone - Probuzení a Citadela

Tak zase po čase jsme se dnes 17.11.2016 sešli a to ve čtyřech, abych si zahráli Tomášovu novinku ve sbírce. Tou byla hra Rone, kterou pořídil na Kickstarteru spolu s rozšířením.
Hru jsme si zahráli jednu a to bez karet technologií. Hráli jsme na tými, když prvním byla dvojice Endymion a Martin, druhou potom tvořilo duo Deth a Milan.
Hraní této hry nám zabralo 85 min. a životy došly dříve naší dvojici, tedy Deth s Milanem. Přitom začátek jsme měli rozjetí výborně, ale o to slabší byl konec.


Ač by se to někomu mohlo zdát podivné, tak herní mechanismus mi připoměl hru Warhammer: Invasion. Ale věřte, že Rone s touto hrou nemá nic společného.
Hraní této hry je takové pohodové, některé herní prvky, jako vyčerpání karet, je zde řešeno dosti originálně, ale hra mě nijak zvlášť neoslnila. Ovšem ... hrál jsem ji poprvé a také jsme nehráli s kartami technologií, jak shora uvedeno. Každopádně uvidím po příštích hraních, zda se mi hra bude líbit více, nebo méně, než nyní. Hru si troufnu nyní hodnotit jako lehce nadprůměrnou karetku.

Další přišla na řadu Citadela. U té jsme strávili 50 min. času a dost jsme se pobavili. Však je to taková "párty" hra. Tedy pokud to přeženu.
Dost jsme si škodili a nejvíc jsem to odskákal asi já, což bylo na konečném výsledku poznat.


Konečné skóre bylo následující:
1. Endymion 25 bodů
2. Martin 22 bodů
3. Deth 21 bodů
4. Milan 18 bodů.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, neporadil by jsi mi ohledne koupe hry? Snazim se sehnat nejakou logickou, strategickou hru, jsem v tomhle zatim novacek, mam pouze Osadniky a vsechna jejich rozsireni, a snazim se sehnat neco podobneho, mohu poprosit i radu? Diky, Katka :)

David Martinek alias Deth řekl(a)...

Ahoj, na prvním místě by se dala asi doporučit Terra Mystica, se kterou ovšem nemám osobní zkušenost. Mám načtená pravidla a jde o velmi úspěšnou hru.
Jako další by se nabízel třeba Mayský kalendář, který je moc hezky ztvárněný a obsahuje několik moc hezkých herních mechanismů.
Jinak nevím co si představit pod tebou citovaným pojmem "logická". Nemyslím si, že máš na mysli hru vědomostní, tak proto doporučuji tzv. euro hry.
Z trochu jiného soudku je potom hra Smallworld, kde strategie hraje velkou míru, ale herní mechanismus je dost jednoduchý, ovšem hra se skvěle hraje a vypadá moc hezky.