pátek 20. května 2022

Report z hraní... Praga Caput Regni (19.5.2022)

Ač v době, kdy byla vydána hra Vladimíra Suchého Praga Caput Regni jsem si říkal "tak tuto eurovku fakt pořizovat nebudu, to bude překombinované, složité na naučení a po grafické stránce,pokud jde o herní plán, poněkud nepřehledné a nepříliš líbivé", tak vše dopadlo po roce jinak. Fox in the Box udělali dostist hry, já jsem se podíval na návod od Nithrania (který je mimochodem vynikající) a zjistil jsem, že by se mohl o jednat o hru, která by mě měla opravdu bavit hrát. 


No a tak jsem si hru v neděli objednal a včera (úterý) jsme si hru ve třech zahráli a co je hlavní, Praga Caput Regni je fakt dobrá hra. 


Začali jsme hrát bez toho, abych vysvětloval pravidla. To šlo právě kvůli výše zmíněnému návodu na YouTube od Nitrhania, který jsme si všichni zhlédli. 
Praga Caput Regni je (teď po zahrání již to vím) nepříliš složitá hra na herní mechanismy, ale určitě je složitější v tom, jak ji uchopit a jak vlastně začít hrát. V tom jsme jasno neměli a tak jsme hráli z počátku intuitivně a teprve časem jsme se snažili zaměřit na konkrétní způsob, jak se dobrat k vítězným bodům. 


Kuba stavěl města a postupoval na stupnici Karlovy univerzity, já stavěl hradby a královskou cestu včetně Karlova mostu, Lamiicek zase postupoval na stupnici technologií. Všichni jsme se více méně snažili vylepšovat naše zlaté doly a kamenolom. Někdo tak činil od začátku jako Kuba a Lamiicek, já až v pozdější fázy hry. 




Obrázky výše jsou seřazeny podle konečného pořadí ve hře, přičemž červená je Kuba, modrý je Lamiicek a zelený jsem já (tradiční barvy pro tuto trojici). 

Konečné skóre po 95 minutách hraní:
1. Kuba 104 bodů
2. Lamiicek 104 bodů
3. Deth 89 bodů. 

Hra se mi fakt líbila a už příští týden hrajeme znova. 

Žádné komentáře: