středa 27. března 2024

Report z hraní... Loděnice 2. ed. (26.3.2024)

Už když jsem si pročítal prvně pravidla, tak mi bylo jasné, že tahle hra (Loděnice) bude tématicky skvělá a i herně jsem od ní dost očekával. Jenže, kolikrát v minulosti jsem se již takto spálil. Velké očekávání, potom bídný zážitek, a nebo i naopak, žádná očekávání a skvělá hra viz. např. Zaklínač: Starý svět. 


Zpět k Loděnici. Hráli jsme ve třech, přičemž všichni jsme hráli hru poprvé a protože není na YouTube ani žádný návod v češtině, tak jsem jsem Lamiickovi hru musel vysvětlit. Další hráč Filip už měl pravidla načtená. 


Dali jsme se do hry a nemůžu si pomoct, prostě vše mě na té hře bavilo. Herní mechanismy provázané s tématem, pod rukami vám rostou lodě, které stavíte. Najímáte posádku, lodě vylepšujete hlavně proto, aby vám při zkušební plavbě daly co nejvíce bodů, nikolik proto, aby vypadali hezky, ale když je dostatečně osadíte potřebnými komponenty, tak ony hezky vypadat budou. 


Rozhodující se kombinace vybavení na lodi a posádka s tím, jaké kanály pro zkušební plavbu si najmete a také délka lodi hraje svoji roli. Delší loď sice stavíte déle, ale také vám zpravidla přinese více vítězných bodů, než loď malých rozměrů.
No, co vám budu povídat, jsem z hry nadšen. 


Na počítedle vítězných bodů jsme se průběžně předbíhali podle toho, kdo zrovna dokončil svou loď. Já jsem za celou hru dokončil lodě tři, Lamiicek i Filip, jak vidno výše, také tři lodě. Ovšem mí protihráči během hry získávali více vítězných bodů z inspekčních plaveb a nakonec i z karet úkolů na konci hry. 


Konečné skóre:
1. Lamiicek 79 bodů (modrý hráč)
2. Filip (Blood) 73 bodů (žlutý hráč)
3. Deth 60 bodů (bílý hráč). 


Ani trochu mi nepřipadlo, že jsme u hry strávili celé 2 hodiny a 50 minut. Hra krásně plynula. Těším se na nějaké další hraní této skvělé hry od Vladimíra Suchého, která má krátká, nenáročná pravidla, přitom herní hloubku. 

Žádné komentáře: