pondělí 6. listopadu 2023

Report z hraní... Golem (5.11.2023)

Už je to dlouho, co jsem pokukoval o euro hře Golem, která byla vydána společností Tlama Games v češtině. Z důvodu shlédnutí postřehů ke hře od Nithrania jsem se k nákupu neodhodlal. Ovšem nyní se naskytla příležitost koupit hru s obří slevevou a tak jsem neodolal a hru za cenovku s poštovným lehce nad 600,-Kč pořídil. Hned po prvním hraní prozradím, že jsem určitě neprohloupil. 
Jde o náročnější euro složitosti asi hry Praga Caput Regni s obdobným množstvím vrstvení akcí, které po sobě hráči mohou hrát, když se jim to sejde (povede). 


Hráli jsme v sestavě Filip, Korgis a já. Hráli jsme s počátečním rozestavením, které lehce hráče nabádá k tomu, jakou cestou k zisku bodů by se měli vydat. Všichni jsme toto akceptovali a vydali předurčenou cestou. Korgis později tvrdil, že nejlepší pro zisk bodů je stejně cesta na studium, kterou se chce vidat při jeho příštím hraní. Na studium hrál Filip, já na golemy a Korgis na artefakty. 


Filip nám od druhého kola bodově utíkal a svůj náskok si udržel a postupně zvětšil až do konce hry, u které jsme strávili 130 minut. Musím podotknout, že jsme hráli špatně dvě věci a to, že jsme zapomněli na možnost ve fázi Příjmu a vylepšení právě na onu možnost provést za úplatu jedno vylepšení. Zadruhé jsme dodržovali pořadí hraní akcí z destiček jak jsou za sebou řazené na jednotlivých destičkách, přitom lze je libovolně měnit. Jako příklad uvedu, že jsme nejprve prováděli vylepšení na stupnici knih a poté knihu koupily. Možná proto se může někomu zdát, že jsme nakonec získali nějak málo vítězných bodů. 


Konečné skóre:
1. Filip 123 bodů (šedý)
2. Deth 87 bodů (zelený)
3. Korgis 67 bodů (fialový).

Žádné komentáře: