čtvrtek 14. prosince 2023

Report z hraní... Carnegie (12.12.2024)

Hru, o které jsem v minulosti opakovaně přemýšlel, že si ji pořídím dostal k narozeninám Endymion a tak jsem ji hned zkusili. No a o jakou hru, že to vlastně šlo, Carnegie.
Endymion již hru hrál dvakrát, ale pouze sólo. Na hraní s protihráči měl proti sobě navíc mou maličkost a Korgise, u kterého předpokládal, že vyhraje. Proště zkušenost a dobrý odhad :-) . 


Hru jsem měl po prvním přečtení pravidel poněkud problém pochopit, tak jsem musel zapojit Let´s play na YouTube a potom i Endymion hru před hraním popsal. To nám k hraní stačilo a mohlo se jít na to. Zdálo se, že nehraji zle a stalo se opakovaně, že mé kroky následovali i mí protihráči. Říkal jsem si dobře, to půjde. Jenže body v průběhu hry sbírali jen mí protihráči a já nikoliv. To není zas tak velký problém, protože hlavní části výtězných bodů člověk získá až na konci hry. 


Největší interakce ve hře je dána v obsazování polí na jednotlivých místech mapy a potom také při sponzorství, kdy si hráči vybírají, co budou bodovat na konci hry. Zde jsme, řekl bych, všichni sponzorovali co se nám hodilo, i když se párkrát stalo, že mi Korgis obsadil podmínku, kterou jsem chtěl a podobně tomu bylo i na mapě, kde jsme si několikrát zabrali políčka, která se hodila někomu jinému. 


No a jak tato hra náročná na vymyšlení taktiky a její realizace dopadla po 2 hodinách a 10 minutách hraní.


Konečné skóre zde:
1. Korgis 114 bodů
2. Endymion 104 bodů
3. Deth 94 bodů. 

Carnegie má několik zajímavých herních mechanismů, jako je používání karet projektů, nebo volba akcí pro jednotlivá kola. Za zdánlivě jednoduchými herními mechanismy je schována hutná euro hra, u které by více přemýšliví hráči mohli strávit spoustu času. 
Na stole hra zabere docela dost místa, viz. fotky výše. 

Žádné komentáře: