úterý 17. května 2011

Tomu říkám dobrá koupě - Lord of the Rings: The Card Game

Nedá mi to, abych nesdělil své první dojmy z čerstvě zakoupené hry Lord of the Rings: The Card Game od Fantasy Flight Games. 
Včera večer jsem si zahrál svou první hru a dnes druhou. Zkusil jsem si sólo hraní se dvěma různými sférami vlivu a hra se fakt moc líbí. Pravidla jsou napsaná dostatečně srozumitelně i s hodně popsanými příklady jak to které pravidlo hrát. A co je hlavní, pravidla jsou opravdu jednoduchá. No a co není v pravidlech, je srozumitelně popsané na kartách. Zdá se mi, že v této hře by mohlo být mnohem méně nejasností, než  v druhé LCG hře, kterou hraji a tou je Warhammer Invasion.

Obě hry, které jsem si zahrál jsem prohrál a dokonce jsem se nedostal přes první quest. Jak se můžete jinde dočíst, sólo hra je opravdu výzva a to mohu jen a jen potvrdit. První hra mi trvala 45 min., druhá 30 min. Hraní s Lore balíčkem se mi líbilo více, než hraní s balíčkem Tactics. Každopádně, každá hra byla jiná, ač jsem hrál opět první scénář Passage Through Mirkwood.
V následujících dnech zkusím další balíčky a snad i hru ve více hráčích. Podle postřehů jiných hráčů je hra ve více hráčích lehčí, tak uvidíme.

4 komentáře:

Kent 2004 řekl(a)...

Všiml jsem si, že tato hra je poměrně dost sledovaná na ZH. Asi si o hře něco nastuduji, abych byl trochu v obraze. :-)

David Martinek alias Deth řekl(a)...

Nevím jak na Zatrolenkách je sledována, ale na BGG je již na 88. místě žebříčku a v přizpůsobitelných hrách je na příčce 1.
Tahle hra se lidem fakt líbí, ale když Kente nevládneš angličtinou, tak věř, že tohle pro tebe nebude.

Kent 2004 řekl(a)...

Asi ne, také neuvažuji o tom, že bych si tuto hru koupil, ale něco málo bych si o ní přečetl. Až budou konečně vydavatleé vydávat dobré hry i pro "hloupé" tak si je koupím. :-)
A nebo budu muset počkat až děti dorostou a budou mi překládat. ;-)

David Martinek alias Deth řekl(a)...

Popravdě, sám se divím tomu, jak málo člověk musí ovládat angličtinu, aby si mohl takovou hru zahrát.
Jasně, složité věty, které dokreslují příběh z hlavy nepřeložím, ale texty na kartách není problém překládat, protože těch několik slovíček, která se na kartách opakují se prostě člověk dokáže snadno naučit, pokud má zájem.

Já jsem trochu času obětovat slovíčkům, když jsem se učil Warhammer Invasion a dnes nepotřebuji slovník. Když jsem začal s LOTRem, tak jsem si jen dostudoval pár nových slovíček a slovních obratů a hru můžu v klidu hrát. Proto bych neházel flintu do žita.
Fakt je ten, že mě motivuje hrát takové hry v angličtině, abych se donutil aspoň něco nového naučit. Zas na druhou stranu si nedovedu představit hrát v angličtině jakoukoliv deskovku. Původně jsem uvažoval o DungeonQuest, ale i když tam je také angličtina jednoduchá, tak jsem se dal do přelepování, tedy počeštění.