čtvrtek 9. května 2019

Report z hraní: Civilization: Nový úsvit a Ex Libris

Včera 8.5.2019 jsme se sešli sice pouze ve dvou, ale i tak jsme si užili dvě deskovky, ze kterých přišla na řadu jako první Civilization: Nový úsvit. Je to novinka v mé sbírce her, ale protože hra nemá nikterak dlouhá a složitá pravidla, tak hraní probíhalo vcelku v pohodě bez zádrhelů.


Já jsem vedl národ Sumerů, přičemž jsem ani jedinkrát za celou hru nevyužil schopnosti národa. Na rozdíl od Endymiona jsem na schopnost národa ovšem nezapomněl. Ten totiž svoji schopnost národa Egyptského nevyužíval právě z důvodu opomenutí.


Hra neuvěřitelně odsýpala, až jsem si říkal, že nám chybí alespoň třetí hráč, který by přidal čas na rozhodování, co chceme dělat. Takhle to šlo vše dost rychle za sebou, ale díky modulární mapě, která je velká podle počtu hráčů, byla hra zábavná i ve dvou hráčích.
Každý z nás si hrál v podstatě na svém písečku, což bylo dané ovšem mapou a zřejmě i tím, že jsme hru hráli poprvé.


Nakonec jsem vítězství dosáhl já. V době, kdy jsem vyhrál mě Endymion splněn jednu vítěznou podmínku. Celková hrací doba byla 75 min.
Hra naplnila má očekávání, když jsem si ji pořídil z důvodu herního mechanismu, jež využívá proměnou hodnotu karet akcí, která se odvíjí od pozice, na které se nachází.

Další na řadu přišel Ex Libris, který jsem hrál podruhé a Endymion měl v této hře premiéru. Hned na začátek řeknu, že se mu vyvedla a vyhrál.
Stejně jako minule nás při hraní poněkud zdržovalo pročítání delších textů na kartách akcí, ale nebylo to nic tragického. Jen jsme se takovým akcím nakonec vyhýbali, než abychom se je snažili pochopit. Ale někdy příště na složitější akce třeba dojde. Ono jde také o to, že jsme hráli pouze ve dvou.
Já jsem si špatně pohlídal bodování knihovny za rozličné typy knih, zatím co Endymion nikoliv a i toto byl jeden z důvodů, proč jsem byl tím, kdo nevyhrál.
Skončeno bylo za 55 minut.


Konečné skóre:
1. Endymion 56 bodů
2. Deth 51 bodů.

Žádné komentáře: