sobota 24. října 2020

Report z hraní... Vikomti Západního království

Dne 22.10.2020 u mě v herně měla premiéru hra Vikomti Západního království. Hra, která dokončila trilogii her na obdobné téma, které spojuje Západní království. 
Už obě předchozí hry autorů Shema Phillipse a S J Macdonalda Architekti a Paladinové jsou nadprůměrné euro hry. K tomu lze přidat i počin samotného Phillipse Nájezdníci ze severu, kdy jde opět o nadprůměrnou hru. Ke všem jmenovaným dělal grafiku Mihajlo Dimitrievski. Na jeho malůvky jsem si ovšem musel dlouho zvykat až se mi nyní opravdu líbí a k uvedeným hrám sedí. 

Vikomty jsme hráli pouze ve dvou. V dnešní Covid době jsem rád aspoň za to, že jsme si vůbec zahráli. Hru jsme s Lamiickem teprve objevovali a tak jsme samozřejmě z počátku ani nevěděli jak začít hrát, ale hra má vcelku jednoduchá pravidla a je to už jen na tom rozmyslet, z čeho budu sbírat body a jak toho dosáhnout.
Lamiicek se nakonec vydal cestou opisování rukopisů a splácením dluhů a nabíráním smluv. Já jsem chtěl také těžit body z dluhů a smluv, ale nebyl jsem v tom tak úspěšný jako můj protihráč. Každopádně jsem se snažil získat body z umisťování poddaných do hradu. 


Hraní nám zabralo 90 minut a u hry jsme se dobře bavili. A to nejen protože jsem měl naražený sud a ten jsme pěkně provětrali :-) . 

Konečné skóre:
1. Lamiicek 62 bodů
2. Deth 42 bodů. 

Koupě této hry určitě nelituji. Krabice hry není nijak velká, ale je napěchovaná herním materiálem stejně jako u ostatních ze série Západního království. Jsou zde krásně skloubené mechanismy pohybu vikomtů po hrací desce, čímž se vybírají akce, které hráči mají k dispozici spolu s mechanismem tvoření balíčku karet, které hráči vykládají do řady na svou hrací desku, aby z těchto karet těžili různé přínosy. 

Závěrem musím každému doporučit pořízení všech her, o kterých jsem se zde zmínil. Za prvé se u všech budete královsky bavit a za druhé vám ani neprovětrají peněženku, protože jejich pořizovací cena se pohybuje pod tisícem korun za každou. 

Žádné komentáře: