pátek 30. prosince 2022

Report z hraní... Cestovatelé jižního Tigridu (28.12.2022)

Endymion (žlutý), Lamiicek (modrý), Kuba (červený) a Deth (fialový hráč) se sešli k premiérovému hraní novinky v mé sbírce, hře od mého oblíbeného autora Shema Philipse, na které pracoval s S. J. Macdonaldem, a to hry Cestovatelé Jižního Tigridu. 

Tuto hru jsem si předobjednal hned, jak Tlama games uvedli, že ji vydají v češtině a určitě jsem neprohloupil. Zaujaly mně zase jiné herní mechaniky, než jsou v sérii Západního království, tedy her od Shema Philipse. 

Na první pohled se může zdát, že jde o složitou hru, ale po vysvětlení pravidel, které mi trvalo asi 25 minut se začalo hrát a hra vejde brzy do krve a hráči vědí co a jak funguje. Jediné, co hráč minimálně při prvním hraní netuší, jak hru uchopit, aby jeho hra dávala smysl a došlo k tíženému zisku co nejvíce bodů. 

Na obrázcích níže vidíte, jak svou hrací plochu vybudovali jednotliví hráči (seřazeno od nejúspěšnějšího). 





Já jsem skončil poslední a musím říct, že zaslouženě. Z nás všech jsem byl určitě ten, komu se příliš nedařilo budovat navazující akce na hrané akce a tak jsem musel být a nakonec i byl pozadu. 
V této hře, stejně jako u ostatních her od S. Philipse je důležité budovat určitý motor, kdy odehráním jedné akce se dostanete k bonusovému zisku z jiné karty a případně možnosti dalšího a dalšího zisku, jak to z jeho předchozích her známe. 
Cestovatelé Jižního Tigridu vám určitě zavaří mozkové závity, řekl bych ovšem, že o trochu méně než Paladinové Západního království. 
Důležité je, že mě hra nezklamala a tak se těším na nějaké další hraní. 

Konečné skóre po 125 minutách hraní:
1. Endymion 47 bodů
2. Lamiicek 37 bodů
3. Kuba 30 bodů
4. Deth 27 bodů. 

Ač jsme hráli dlouho, tak hra plynula rychleji než čas a vůbec mi při hraní nepřipadalo, že bych se nudil. 

Žádné komentáře: