středa 9. června 2010

Co takhle zkusit deskové hry? Dnes Small World

Small World je odlehčená válečná hra, vycházející z populární hry Vinci. Oproti svému předchůdci se razantně proměnilo prostředí, tentokrát vás čeká fantasy s různými rasami - trpaslíky, orky, amazonkami či lidmi. Ras je ve hře selkem 14 a mají celkem 20 speciálních dovedností, což zajišťuje slušný počet kombinací. Hráči se musí snažit dostat svou civilizaci co nejdál na úkor slabších protivníků, ale ve správný čas se s ní také rozloučit, aby mohly vést novou civilizaci. Small World je postaven na osvědčeném principu a Days of Wonders k tomu přidali svoje tradiční nádherné a precizní zpracování. Jedná se o jednu z nejlepších her 2009! Můžete se podívat též na rozšíření Grand Dames a Cursed.
Autor: Phillip Keyaerts
Hrací doba: 60-80 minut
Počet hráčů: 2-5
Doporučený věk: od 8 let
Jazyk: anglicky

(zdroj Planeta her)

Hra Small World je desková hra, o které jsem si toho přečetl opravdu hodně a to proto, že jde o hru, která je velice dobře přijímána hráčskou veřejností, ale mě po prvním přečtení pravidel nijak zvlášť nezaujala. Tak jsem si pročítal dál recenze, diskusní fórum apod. až jsem se dostal do stavu, kdy nezbývá, než hru koupit a vyzkoušet. Tak snad nedopadne jako některé hry z mé sbírky, které jsem v poslední době prodal, neboť nezaujaly.

4 komentáře:

Kent 2004 řekl(a)...

Tak o této hře uvažuji také. Ale opravdu až výhledově, protože her mám zatím dost a to mne ještě některé čekají vybalit. Také jsem si o této hře něco přečetl a stanovisko hráčské veřejnosti mne také do značné míry ovlivnilo zařadit hru do hledáčku. ;-)

David Martinek alias Deth řekl(a)...

Já jich mám také dost, ale zase na druhou stranu si říkám, že občas něco koupím, dokud na to mám.
Každopádně hru bych chtěl zahrát jen co příjde. Nejprve s dětmi, protože ty mám doma, tak nebude problém a potom taky s někým z dospělých a podám report z hraní.
Jsem opravdu sám dost zvědavý, protože hru hodnotí dost lidí velice dobře, ale mě připadá snad až moc jednoduchá na to, aby mohla oslnit. Nechám se překvapit.
p.s. Přečtené mám také snad vše, i na youtube téměř každé video shlédnuté k této hře.

Anonymní řekl(a)...

Hru mam vcetne dvou rozsireni. fish: Vsichni hraci meli kladne reakce:) Existuje nespocet kombinaci a prekvapivych situaci:) zakladni prvky hry nejsou slozite, ale za jednoduchou hru bych ji nepovazoval. Je velke mnozstvi ras, vlastnosti takze bych to nazval velmi vyspelou taktickou hru, kdy se pocita kazdy bod. Umeni cele hry je ve spravnou dobu dat rasu do upadku tedy je nechat vymrit:))Cela hra je v anglictine.

David Martinek alias Deth řekl(a)...

Když se nám bude hra líbit alespoň na 7/10, tak rozšíření koupím taky. Ovšem nepřipadá mi jejich cena nijak zajímavá. Za pár kartiček dát 205,-Kč je docela dost.

Hra je sice jen v angličtině, ale na zatrolených hrách je překlad pravidel a hlavně dost užitečné nápovědní kartičky k národům a schopnostem, tak i jazykem nevybavený hráč si v klidu může zahrát. Tím mám na mysli sebe.

Jednoduchost - měl jsme na mysli zejména mechanismus a pravidla. Prostě jde určitě o hru mnohem jednodušší, než je většina toho co mám doma. Přirovnal bych to ve složitosti k Dominionu nebo Memoir ´44. Úplně o něčem jiném (složitost) jsou třeba Agricola, TtA Příběh civilizace atd.