úterý 11. srpna 2020

Report z tradičního celodenního hraní 8.8.2020

Tradiční celodenní hraní spojené s grilováním se u mě odehrálo letos 8.8.2020 od 9 hodiny ranní. 

První se na stůl pod pergolou dostala hra Scythe, ke které jsme usedli v sedmi hráčích. Prostoru na herní mapě bylo málo. Tedy málo pouze pro každý národ, jinak bylo místa dost, protože jsme hráli na velké mapě, neb jsem zainvestoval v minulosti do rozšiřujícího mapového dílu a hle, v sobotu byl poprvé využitý. Hráli jsme i s rozšířením Titáni nebes.

Překvapením pro mě a Martina bylo, že národy, které mají volný přístup k továrně, tedy národy z rozšíření Invaze z dálek Klan Albion a Šogunát Togava se příliš nehnali do středu od začátku hry. 

Zpočátku se hvězdy na stupnici pokroku objevovaly velice sporadicky, ale v době, kdy jsem viděl, že musím hru rychle ukončit, jinak nemám šanci uspět, tak se to hvězdami jen plnilo. Získaná karta továrny mi umožnila rychle skončit hru, což jsem chtěl, protože jsem měl na mapě 4 hvězdy a tato karta mi umožnila v dalších třech kolech umístit další dvě. Přitom ostatní protihráči moc hvězd umístěných neměli. Jenže, oni stíhali hvězdy umisťovat a já za použití karty továrny platil popularitou, což není zrovna to, co chcete. 

Před počítáním mincí snad bylo jasné jen to, že šanci na vítězství mám mizivou já a Jenaaa. Předpoklad byl, že zvítězí Martin nebo Endymion. K počítání mincí došlo po 3 hodinách a 5 minutách od začátku hraní.

 

No a tak se nakonec stalo. Konečné pořadí:
1. Endymion 62 mincí - Šogunát Togava
2. Martin 56 mincí - Polanská republika
3. Kája 56 bodů - Klan Albion
4. Tomáš P. 54 mincí - Saská říše
5. Kódl 42 mincí - Rusvětský svaz
6. Deth 35 mincí - Severská království
7. Jenaaa 27 mincí - Krymský Chanát.

Následovalo sklizení Scythe ze stolu, já rozpálil lávový kámen na grilu a smažili se 300 gramové stejky. Měl bych doplnit, že bylo opravdu vedro a proto jsme si už od rána dávali čepovaného Krakonoše 11°, abychom vydrželi to úmor. 

Po obědě nás opustil Endymion s Martinem a na hraní další hry, kterou byla Hra o trůny nás tedy zbylo pět. 

Kromě mě a Jenaaay Hru o trůny další spoluhráči nehráli v minulosti a tak jsme se trochu hůře dostávali do hry. Jenaaa se od začátku snažil ostatní přesvědčil, že největší zlo pro ně jsem já, tak aby mě vymazali všichni z mapy. Naštěstí mu na to nešel nikdo další, jen jeho soused na mapě a to Greyjoy, který s Lannisterem spolupracoval, stejně jako Baratheon s Tyrellem. 

Hrady a pevnosti od začátku dobýval zejména Greyjoy a Baratheon. Sekundovat jsem se jim snažil já a Stark. On totiž Lannister nebyl moc dobrý diplomat a po určité době hraní se proti němu postavil i jeho jediný spojenec Greyjoy. V tu dobu jsem byl jako Tyrell na Železném trůnu, držel Meč z Valyrijské oceli a měl po boku i havrana Zvěstovatele. 

Aniž bychom si všimli toho, jak Stark odkryl své území v sedmém kole hry, tak byl jeden z rodů, který se chopil příležitosti a na oslabeného Starka zaútočil, získal další hrad a hru po 2 hodinách a 35 minutách vyhrál. 

Byl jím Kája – Greyjoy.
V době jeho vítězství měl Kódl – Baratheon celkem 5 pevností nebo hradů, Deth – Tyrell celkem 4, Tomáš P. – Stark celkem 3 a Jenaaa – Lannister celkem 2 pevnosti nebo hrady. 

Následovala večeře a tak jsem na ohni připravil pikantní slovácké klobásy. Dali jsme si do „nosu“ a šlo se na další hru. 

Tou hrou byl Rising Sun, k němuž jsme přisedli v trochu nevhodném lichém počtu pěti hráčů. Jenaaa při prvním čajovém dýchánku nedostal nabídku na uzavření aliance a v těch dalších dvou ji odmítl. I to se muselo promítnout do jeho konečného skóre. My ostatní jsme si aliance ve fázi podzimu vyměnili, jinak jaro a léto spolu byli Klan Lotosu s Klanem Bonsai a Klan Ryby s Klanem Želvy. Ryby na podzim spolupracovaly s Lotosem a Bonsai s Želvami. 

O bitvy, jak v této hře bývá běžné, nebyla nouze.  Já jsem v od léta hrál velmi špatně a podle toho nakonec Želvy skončily. Vůbec jsem nezískával území na rozdíl od všech ostatních protihráčů. 

A jak to skončilo po 2 hodinách a 15 minutách o půl jedenácté večer:
1. Kája - Klan Lotosu 73 bodů
2. Kódl - Klan Bonsai 51 bodů
3. Tomáš P. - Klan Ryby 50 bodů
4. Deth - Klan Želvy 37 bodů
5. Jenaaa - Klan Vážky 34 bodů. 

V uvedený čas jsme se rozešli. Já a Tomáš P. vcelku v pohodě. Kódl a Jenaaa prohlásili, že se klidně mohlo hrát o hru méně, s čímž jsem se zase neztotožnil. Piva se vypila spousta, všechno maso se snědlo a myslím, že se můžeme těšit zase za rok na další podobné setkání. 

neděle 26. července 2020

Report z hraní... Scythe: Vzestup Fenrise

Tak konečně. Mezi 13.7.2020 až 24.7.2020 jsem se dostal díky Tomášovi P. k odehrání kompletního rozšíření Vzestup Fenrise ke hře Scythe.

Epizoda 1. Nová éra


Tomáš P. hrál Scythe vůbec poprvé, a to se zřejmě projevilo na rozdílu, který mezi námi v hraní byl. Tomáš P. měl jako úvodní frakci Severská království a já Krymský chanát. Tomáš využíval schopnost frakce plavání, ale nic mu to nebylo platné a já za 70 minut hru ukončil v době, kdy on měl jen dvě umístěné hvězdy. Ovšem rozdíl mezi námi nebyl zdaleka tak veliký, jak by se dopředu zdálo. Vyhrál jsem s 52 mincemi. Tomáš měl mincí 40.
Ovšem ve Vzestupu Fenrise jde v prvních sedmi scénářích hlavně o sbírání hvězd, tak jsem měl vykročeno dobře.
V této epizodě hráčí sbírají z mapy žetony vlivu a na konci scénáře tyto žetony slouží v hlasování k dalšímu směřování kampaně. V našem případě bylo rozhodnuto pokračovat mírovou variantou.

Epizoda 2B. Mír



V tomto scénáři je modifikována stupnice úspěchu. Tomáš P. se stále nedostal do hry tak, aby se mu dařilo umisťovat hvězdy v takovém tempu jako mně  a tak jsem opět hru ukončil v době, kdy on měl pouhé dvě umístěné hvězdy. Po 55 minutách byl konec a já si připsal zisk 74 mincí a Tomáš P. 32 mincí.
Na konci scénáře jsme si mohli koupit nově zpřístupněné modifikace infrastruktury.

Epizoda 3. Vesnina žádost

V tomto scénáři jsme hledali Vesnu v továrně a já se o to snažil co to jen šlo. Také se mi jí najít podařilo a díky tomu jsem mohl do další epizody vyrazit s novou frakčí Tesla. Scénář jsme hráli jednu hodinu a opět jsem hru ukončil já, když Tomáš P. měl umístěné 3 hvězdy. Já si připsal 91 mincí, Tomáš P. si připsal mincí 45.

Epizoda 4. Fenris



Do tohoto scénáře vkročil Tomáš P. s novou frakcí. Změnil si frakci na Klan Albion. Já hrál již výše zmíněnou frakci Tesla.
Na mapě se objevili agenti Fenrise, které jsme měl za úkol zajmout. Se scénářem jsem si za 70 minut poradil lépe já a to i přes to, že hru ukončil Tomáš P., když já měl umístěných pět hvězd. To mi stačilo na to, abych vyhrál a připsal si dalších 69 mincí, Tomáš P. se obohatil o 49 mincí.
Na konci scénáře se do hry dostaly modifikace mechů, které jsme si mohli do příštích epizod zakoupit.

Epizoda 5. Pevnost továrna


Cílem této epizody skryté tajemství ukryté v továrně. Konečně se i Tomášovi P. zadařilo a tento scénář vyhrál. Já jsem tajemství v továrně ukryté odhalil, s Ničitelem bojoval a silně neuspěl. V době, kdy hra skončila jsem měl umístěných 5 hvězd. Tomáš P. získal 109 mincí a já 75 mincí. Hra nám zabrala 75 minut.

Epizoda 6. Pochod ničitelů



Tomáš P. vkročil do tohoto scénáře s novou Frakcí Fenris, já pokračoval s frakcí Tesla. Pro tuto epizodu nejsou žádná zvláštní pravidla a slouží zejména k tomu, aby s hráč Fenrise s touto frakcí sžil.
Netrvalo to dlouho, za jednu hodinu jsem vyhrál. Tomáš P. sice hru ukončil, ale v tu dobu jsem měl umístěné jen tři hvězdy, což stačilo kupodivu k tomu, abych získal 63 mincí a on jen 60 mincí.


Epizoda 7. Pátrání po Teslovi


V tomto scénáři Tomáš P. Teslu našel a díky tomu ho získal do poslední epizody k hraní. I díky tomu jsme pokračovali epizodou 8A. Sedmý scénář jsme odehráli za pouhých 40 minut a já měl umístěné 3 hvězdy, Tomáš P. žádné, ale o tak před mnou stihl sebral 6. žeton setkání. Tomáš P. hru tak ukončil. Já vyhrál se ziskem 75 mincí, Tomáš P. jich získal 62.

Epizoda 8A. Nová éra

Tento scénář je dvojnásobně bodovaný, než všechny předchozí, ale z listiny úspěchů zde byl předpoklad, že i když se mi nebude vůbec dařit, tak celou kampaň bych měl vyhrát. Ono se mi ale dařilo. Tomáš sice stejně jako v minulém scénáři dobře využíval schopnosti frakce a svých mechů, ale nestačilo to. Za 75 minut byl konec. Já jsme umístil svou šestou hvězdu v době, kdy Tomáš P. měl 3 hvězdy. Konečné skóre bylo Deth 156 mincí, Tomáš P. 126 mincí.
Tento scénář se hraje s poupravenou stupnicí úspěchů.

Konečné skóre na konci kampaně:
Deth 331 mincí.
Tomáš P. 201 mincí.

Nakonec ještě doplním, že mě Vzestup Fenrise fakt hodně bavil a vůbec mi nevadí, že jsme jej hráli ve dvou, i když jsem přesvědčen, že přinejmenším ve třech by to bylo ještě lepší. Koupě vůbec nelituji. Pro mě je to super rozšíření, které se vyplatilo zahrát.

sobota 18. července 2020

Report z hraní... Barbarians - The Invasion


Už 29.6.2020 jsme si zahráli Barbarians: The Invasion Second Edition. Hra, ve které hraje hlavní slovo umisťování postaviček na rondel, na kterém jsou různé dostupné akce pro hráče. Ten je zajímavý tím, že je rozdělen na celkem čtyři kola a vy musíte jako další akci využít větší kruh, ale takovou část kruhu, do které zasahuje výseč z kruhu dříve využitého, respektive z akce dříve využité. Přitom v průběhu kola se může stát, že některý hráč určitým kolem pootočí a vy najednou nebudete mít možnost zahrát akci, kterou jste plánovali.


Hra jako taková zabere na stole fakt dost místa. To můžete vidět na prvním obrázku. Neobsahuje žádný text na herním materiálu, tedy je přístupná každému, neboť Endymion na Zatrolené hry nahrál pravidla v češtině.
Každý z nás, kdo jsme hru hráli (hráli jsme ve třech) se snažil hrát trošku na něco jiného z čeho pramení body. Odehrání hry nám zabralo bez 10 minut dvě hodiny, ale nenudili jsme se a hra bavila. Jde o takovou pohodovou worker placement hru pro každého, která je velice dobře vyvedená jak graficky, tak po stránce herních komponent.


Konečné skóre:
1. Deth 102 bodů
2. Tomáš P. 101 bodů.
3. Endymion 95 bodů.

pondělí 6. července 2020

Report z hraní... Doba kamenná

Hned dvakrát jsme ve stejné sestavě zahráli v poslední době postarší hru Doba kamenná, kterou jsem několik let nehrál.


Nejprve 28.6.2020 jsem hru naučil Tomáše P. a Verču, se kterými jsme hráli dlouhých 100 minut. Přitom jsme hráli špatně jedno pravidlo a to civilizační kartu se čtyřmi nástroji, kterou brzy na začátku hry získal Tomáš P., tak si vzal nástroj hodnoty 4 a ten každé kolo hrál, což byla moje chyba, když jsem se nepodíval do pravidel, kde bych zjistil, že tato karta slouží jako jednorázový nástroj hodnoty 4. No a právě toto rozhodlo o všem. Tomáš P. vyhrál s obřím náskokem, kdy konečné skóre bylo následující:

1. Tomáš P. 258 bodů
2. Deth 179 bodů
3. Verča 101 bodů.

Všichni jsme hráli zhruba tak na vše co se boduje a proto jsem se dnes 6.7.2020, když jsme se sešli ve stejné sestavě ke stejné hře rozhodl, že budu hrát na co nejrychlejší zisk bodovaných budov a doufal jsem, že Tomáš P., který investoval pračlovíčky na šetření prostředků na živení a jejich rozmnožování, tak já zatím stihnu získat dost bodů na vítězství.


Tomáš ovšem měl dost civilizačních karet, které mu násobili jeho vysoký počet pračlovíčků a díky tomu opět vyhrál. Verča získala ještě méně bodů než minule.

Konečné skóre:
1. Tomáš P. 152 bodů
2. Deth 122 bodů
3. Verča 80 bodů.


Dnes jsme hru stihli odehrát za 55 minut.
Doba kamenná neurazí, ale žádná pecka to pro mě není.

pátek 12. června 2020

Report z hraní: Sid Meier´s Civilization: Nový ústiv

Včera 11.6.2020 jsem spolu s Tomášem P. a Jenaaaou zahrál Civilizaci: Nový úsvit od Blackfire. Vzhledem k tomu, že má hra krátká a pochopitelná pravidla, tak jsme začali hrát jen po krátkém osvětlení mechanismů hry. Tomáš P. hrál hru poprvé a s Jenaaaou jsme už v minulosti hráli, ač si to on sám nepamatoval :-) .



Já jsem hrál za Egypt, Jenaaa za Japonsko a Tomáš P. za Francii.
Od začátku se začal po mapě nejvíce rozlézat Francouz, který zároveň stavěl divy a vycházelo mu to určitě lépe než Egyptu a Japonsku. Při plnění vítězných podmínek byl Tomáš P. o krok napřed před svými protihráči a proto není divu, že vyhrál. V době jeho vítězství měly další dva národy splněné dvě ze tří vítězných podmínek.


Jenaaa v této hře opět nepřekvapil, když alespoň jednou udělal dost nepochopitelný krok a to útok na moje hlavní město, čímž pouze promarnil jeden svůj tah, aby nic jiného nezískal a já si v tahu dalším dobyl území zpět. Ale tak už to při hraní s tímto spoluhráčem přezdívaným "Pán chaosu" bývá :-) .


Hru jsme dohráli za 95 minut.

čtvrtek 11. června 2020

Co takhle zkusit... Fallout Shelter: Desková hra



Během několika málo dnů se na pultech našich obchodů objeví společností Blackfire lokalizovaná desková hra od vydavatele Fantasy Flight Games, která je předělávkou mobilní hry a nese název Fallout Shelter.


Hru si užijí 2-4 hráči a u hry stráví 60-90 minut. Hra je dodávána ve fešné plechové krabičce.
Základním herním principem je využívání akcí na vyložených kartách kam umisťujete své důstojníky a snažíte se zlepšit život pro občany vaultu. Vaulty rozšiřujete o různé místnosti, které vám samozřejmě dají specifické bonusy. Pracovníky máte na začátku hry pouze dva, ale můžete se rozrůst až do počtu sedmi a to už je pořádná porce akcí.
Ve hře se snažíte o to, aby obyvatelé vašeho vaultu byli šťastni, ale přitom se musí starat o to, aby jste odolali výzvám a nebezpečím pustiny, k čemuž vám pomáhá zisk různých zdrojů.


Ve hře na vás tedy čeká sbírání zdrojů za účelem rozšiřování vaultu, vybavování se předměty a jejich využívání např. pro boj s různými nepřáteli. Vylepšování vašich schopností tradičním systémem SPECIAL. Kdo bude úspěšnější v tom směru, že bude mít spokojenější obyvatele, ten ve hře zvítězí.

pátek 5. června 2020

Report z hraní: Podmořská města

Konečně tu máme zase nějaký ten report z hraní. Ne, že bych nehrál dost her, zejména v březnu tomu bylo právě naopak, ale pro samé hraní jsem se k psaní nedostal. Nyní již hraji méně a proto tu máme tento článek.


Ač je naše herní skupina velká, tak jsme se sešli k hraní 3.6.2020 pouze dva. S Tomášem P. jsme zahráli Podmořská města a využili část rozšíření Nové objevy. Tomáš hrál hru poprvé, tak možná i proto nám hraní zabralo celkem 2 hodiny. Ani mi to tak nepřišlo.
Tomášovi tento typ her svědči a tak není překvapením, že vyhrál. Přitom z počátku jsem získával první body já, ale zase jsem o ně přicházel v době, kdy jsem nezvládal živit připojená města. Přitom mi k lepšímu výsledku nepomohlo ani to, že jsem získal všechny karty úkolů.
Tomáš získal na závěr hry dost bodů z karet super projektů a tak zaslouženě vyhrál.


Konečné skóre:
1. Tomáš P. 95 bodů
2. Deth 79 bodů.

S novými 3D deskami hráčů se hrálo o poznání lépe než s plochými slabými deskami ze základní hry. Ač jsme hráli variantu z rozšíření "rychlý start", která hru zkracuje o jedno kolo, i tak jsme hráli jednu hodinu na hráče. Naštěstí jsou Podmořská města dost dobrá hra na to, aby vám to nevadilo. Přitom jde o hru, která má vcelku jednoduchá pravidla a stačí se pouze naučit ikonografii.
Každému euro pozitivnímu hráči Podmořská města doporučuji alespoň vyzkoušet.

pátek 29. května 2020

Co takhle zkusit... Cave Evil


Ne, ne, buďme v klidu. Toto není přebal posledního alba kapely Master´s Hammer, ale obrázek z krabice "poněkud" ponuré čisté ameritrash deskové hry Cave Evil, kterou buď na konci letošního roku nebo počátkem roku 2021 vydá společnost Fox in the Box v češtině. Cena předobjednávky je 1500,-Kč, doporučená prodejní poté bude 1800,-Kč.

(zadní strana krabice hry)

Hra by měla oplývat nevídanou atmosférou, která je mimo hracích mechanismů a obrázků tvořena i vizuálním ztvárněním do černo-bílé barvy. Ostatních barev je pomálu.
Hra samotná je určena pro 2-4 hráče, kteří u hry stráví 120 minut a více podle počtu hráčů. Hra vyšla v prvním vydání v roce 2011 a protože byla vydána v nízkém nákladu, tak ji můžete občas zahlédnout v aukcích za dost vysoké částky.


Cave Evil je hra o brutální eliminaci. Hráči vystupují jako prastaří nekromanti, kteří soupeří o ovládnutí moci jámy - zdroje Nekonečného stínu. Hru nekromanti začínají v doupatech poblíž jámy. S využíváním kovů, ostatků a stínohně přivolávají své služebníky. Za jejich pomoci poté kopou chodby, aby nalezli další nestvůry, suroviny a cenné předměty. Každý nekromant může ovládat další nestvůry, které může řídit.
Cave Evil se hraje na kola, která se zde nazývají cykly a hra končí v momentě, kdy zůstane v jeskyni naživu pouze jeden nekromant, nebo značka probuzení dokončí okruh, Zlo se probudí a jeho požadavky splní jeden z nekromantů.


Fáze hry jsou jsou následující:
- boj proti sousednímu protivníkovi nebo potulným nestvůrám
- vzývání zakázaných znalostí (dobrání karty a rozhodnutí se, jak s ní hráč naloží)
- akce čet (Čety jsou hromádky karet položené na kontrolních kartách. Čety mohou provádět, pokud mohou, jednu z těchto akcí: vyvolávání, druhé vzývání, seslání kouzla, hloubení nebo sesouvání, boj, najímání, podmanění.)
- následky událostí (tažení a vyhodnocení karty událostí).

Hru by si mohli zamilovat hráči, kteří mají rádi temnou atmosféru a velkou škodící interakci mezi hráči.
Poněkud si nedovedu představit, že bych mohl najít v mých herních skupinách více než tak jednoho hráče, který by si mohl chtít takovou hru zahrát. :-)

sobota 16. května 2020

Co takhle zkusit... Paladinové Západního království

Už více jak rok tomu je, co jsem se ZDE zmiňoval o hře Architekti Západního království. Tuto hru jsem si chtěl původně pořídit, ale nakonec jsem od předobjednávky ustoupil. Architekti jsou první hrou z chystané trilogie podobně zaměřených her dvojice autorů Shem Phillips a S. J. Macdonald.
Dnes si povíme o hře, která je druhá v pořadí a již byla vydána narozdíl od hry třetí v pořadí, která se jmenuje Vikomti Západního království a objeví se na pultech obchodů zřejmě v srpnu letošního roku.
Celou trilogii a dokonce i s rozšířeními v češtině přináší na náš herní trh společnost Tlama games.



Paladinové Západního království jsou hrou, která by vám měla rozpohybovat mozkové závity na dobu cca 90-12 minut v závislosti na počtu hráčů. Zahrajete si v počtu 1-4 hráči.
Vašim úkolem je sjednotit své poddané ve městě, stavět opevnění, bránit se proti nepřátelům a šířit víru po celém území. K tomu vám budou pomáhat paladinové, které si vybíráte na začátku každého ze sedmi herních kol.


Cílem hry je získat více vítězných bodů, než vaši soupeři. Body, jak už to u takových to her (systém umisťování dělníků) bývá získáváte z několika různých činností jako je stavba opevnění, vysílání misionářů, bojem s cizinci.
Ve hře je dost možností jaké akce provádět, však také pravidla hry mají 25 stran pro hru více hráčů a protože lze hrát i sólo, jsou zde i pravidla pro tuto variantu, která mají dalších 10 stran.
Hru můžete pořídit v částce do tisíce korun.

pondělí 4. května 2020

Co takhle zkusit... Settlers: Vládcové Severu

Dnes si tu představíme hru, která není žádná novinka na deskoherním trhu, ale jde o hru, kterou jsem si koupil poté, co jsem ve svém okolí získal nové spoluhráče a těm se zalíbila hra Settlers: Zrod impéria. Aby byla změna, pořídil jsem právě uvedenou hru od společnosti REX hry Settlers: Vládcové Severu.

Stejně jako Settlers: Zrod impéria jsou Vládcové Severu určeni pro 1-4 hráče s udávanou hrací dobou 45-90 minut. Já bych nějaké minuty přidal a to zejména při hře ve více než dvou hráčích. Doporučený věk hráčů je udáván od 10 let.


Settlers: Vládcové Severu koupíte s cenovkou pod 1 tisíc Kč. Hra má velmi dobrý insert pro uspořádání komponent. Co ale musím "zdrbat", tak to jsou pravidla. Nemyslím pravidla samotná, ale velmi špatný papír, na kterým jsou vytištěna. Nejde o klasicky používaný křídový papír, prostě děs běs.


Co je u hra důležité, tak je to, jak baví. No a Vládcové Severu opravdu baví a nebojte se. Pokud máte Settlers: Zrod impéria, ač to na první pohled nevypadá, tak Vládcové severu jsou úplně jiná hra, která má společných jen málo prvků.


Hra má celkem 4 hrací fáze. Fáze rozhledu dává hráčům do ruky karty, ale za každou ponechanou kartu hráči musí unavit své osadníky.
Fáze akcí je hlavní akcí, kdy hráči vykládají karty z ruky - postavení lokací, používají akční disky k hraní různých možností na akčních destičkách, napadení protihráčových lokací a provedení akcí na vyložených lokacích.
Fáze mořeplavby zase umožní vyplenit nebo dobýt dostupný ostrov.
No a fáze úklidu zase připraví hru na další kolo.
Hra končí poté, co některý z hráčů dosáhne na počítadle 25 vítězných bodů a potom se podle podmínek hra dohrává. Vítězí hráč s nejvíce vítěznými body.
Za mě musím tuto hru doporučit. Variabilita je zaručena náhodným uspořádáním akčních destiček a potom také šesticí balíčků karet pro různé klany.

úterý 14. dubna 2020

Co takhle zkusit... Comanchería: The Rise and Fall of Comanche Nation

Vzhledem k tomu, že David Hanáček, který stojí za společností Fox in the Box nyní pořádá anketu pro fanoušky o tom, jakou další hru od společnosti GMT vydat jsem se rozhodl, že si zde krátce představíme jednu z nabízených her. Odkaz na anketu Fox in the Box je ZDE.


Vybavíte si nějakou hru na českém trhu v češtině, která by byla určena pro jednoho hráče? Já nikoliv. To se ovšem může v budoucnu změnit, pokud by byla vydána hra Comancheria: The Rise and Fall of Comanche Nation.


Ve hře hraje hráč z pohledu domorodého indiána, když převezme velení nad národem komančů. Cílem hráče je vyhnat nepřátelské kmeny z jižních plání, vybudovat nadvládu nad regionem, založit obchodní sítě se spřátelenými kmeny i koloniálními mocnostmi a nakonec to vše bránit před neúnavným vojenským a kulturním nátlakem.


Hrací doba se zde pohybuje mezi 60 - 360 minutami podle zvoleného scénáře. Pravidla hry mají 24 stran, tedy taková klasika GMT.
Ve hře si užijete spoustu žetonků, historických událostí na kartách a zejména nelehká rozhodnutí.