neděle 16. ledna 2011

Co takhle zkusit deskové hry? Dnes Sid Meier´s Civilization

Dnes se podíváme na hru, která vznikla podle poslední počítačové hry Civilization Sida Meier´se. Vydavatelem je Fantasy Flight Games, tak hra jako taková by měla vypadat úchvatně a hratelnost by měla být také vysoká.


Autorem hry je Ken Wilson, autor her Arkham Horror a  Descent. Mimochodem obě mám ve své sbírce. Udávaná herní doba je 3 h, ale klidně můžete očekávat více ve vyšším počtu hráčů. Hra je určena pro 2-4 hráče, kdy autor doporučuje hru ve 4, ovšem na serveru BGG jsem našel hodně komentářů s tím, že ve čtyřech hraní neradi, protože jsou potom u hry větší prostoje. I z tohoto důvodu jsem se rozhodl, že si hru koupím. Spoluhráče pro Civilizaci mám jen jednoho (Major), Jenaaa odmítl, protože se domnívá, že jde o hru složitou, tak na hraní budeme jen dva.
Hra je doporučena pro hráče od 12 let a je dostupná pouze v cizím jazyce.


Ve hře Civilization Sida Meier´se hráči ujímají role jednoho z 6 národů, který vedou k vítězství, kterého lze dosáhnout různými způsoby jako např. technologickým pokrokem, kulturním nebo ekonomicky a vojensky. Mapu stejně jako v počítačové hře odhalujete postupně a právě zde je největší variabilita hry. Herní plocha se sestavuje náhodně až na počáteční desky terénů jednotlivých národů.
Popisovat hru do podrobna nemohu, protože jsem ji nehrál, ale po přečtení pravidel vím, že je zde spousta zajímavých možností hraní, krásné herní prvky a proto se hra zřejmě stane mnou vlastněnou hrou.
Ještě doplním, že hru lze zakoupit od 1.099,-Kč v internetovém obchodu.

2 komentáře:

Kent 2004 řekl(a)...

Hra je fakt úchvatná. Nicméně asi stejné jako u RuneWars - lokalizace.
Stačí mi to u Smallworldu, časem se budue muset trápit s Nexusem, teď do toho přibude WoW adventure....Nicméně, pokud se bude hra někdy lokalizovat určitě bude v popředí mého zájmu.

David Martinek alias Deth řekl(a)...

... tak už, už ji dávej do wish-listu, protože lokalizována bude!
:-)