pátek 14. ledna 2011

První dojmy - Arkham Horror


Ve třech jsme si podruhé prožili Děs v Arkhamu a proto bych zmínil, jaké dojmy ze hry mám.
Na úvod musím říct, že jsem zklamán. Od hry jsem zřejmě očekával mnoho a tak asi i proto větší zklamání než u jiných her.
V čem tkví můj pocit ze hry? Jde o kostkovanou. Prostě snad každá reakce ve hře vyžaduje hod kostkou. Jediné, k čemu není kostka třeba je úprava dovedností hrdiny a nákupy předmětů. Vše ostatní určují kostky a problém vidím v tom, že je těch hodů přespříliš. Kostky jako takové ve hrách mám rád, ovšem když jimi házíte neustále, tak se vám přejí. Atmosféra, kterou hru vytváří prostředí a texty karet je tak posunuta do pozadí. Ze samého počítání úspěchů při hodech se ztrácí.
Herní mechanismus je zajímavý, nejde o hru jednoduchou a i při druhé hře jsme listovali v pravidlech. Nejde o to, že by byla složitá, ale možností, které jsou při různých situacích, které nastávají je hodně a než si je člověk osvojí, tak to chvilku trvá.
Celkově tedy po dvou hrách dávám hře 7/10 a ani o trochu více.
Hra je aktuálně na 53. místě žebříčku BGG.

Žádné komentáře: