středa 19. ledna 2011

Rozhodnuto - Runewars a basta fidli


V poslední době se mi líbí a čím dál tím více mě přitahují malé dětské rakve, jak někteří hráči říkají velkým krabicím s některými hrami od Fantasy Flight Games.
Poté, co mám ve sbírce dvě takové: Descent a World of Warcraft jsem se rozhodl, že si ještě jednu pořídím. Rozhodnutí padlo na dobrodružnou hru - válku o runy Runewars. O hře jsem zde již v minulosti psal, proto nebudu nijak zvlášť hru jako takovou rozebírat, pouze uvedu pár argumentů, proč právě Runewars.
Další rakvička je např. i hra podle PC předlohy Starcraft. Ten jsem na počítači nikdy nehrál, tak k němu nemám žádný vztah, ovšem k Runewars jsem také žádný vztah mít nemohl, neboť jediné co je v něm již z minulosti dané je svět Terrinoth, který se objevuje ve hrách Runewars, Descent nebo Dungeonquest. Skládání mapy ve hře Starcraft je pro mě skoro stejně zajímavé, jako u Runewars. Ovšem u runových válek je kolbiště země po které hrdinové putují a armády bojují pro získávání run. Sci-fi téma Starcraftu mi není zdaleka blízké dobrodružnému fantasy prostředí Runewars a tak asi právě proto sahám po této hře.


Runewars není lokalizována do češtiny, ovšem jedna verze češtiny k vytištění je ke stažení ve formě polepek na Zatrolených hrách a k druhé verzi se můžete dostat, když hru zakoupíte v obchodě Hras, kde je přiložena k vytištění na CD, ovšem v Hrasu vás bude stát hra o cca 250,-Kč více, než v jiných shopech.
Na hraní Runewars jsme jen dva, ale i tak očekávám, že se u hry budeme dostatečně bavit, aby se v zážitcích mnou vynaložená investice vrátila. Škoda, že třetímu do party se již nechce učit delší, složitější pravidla nových deskových her (Jenaaa), tak si hru musím užívat jen s Majorem.
Ke koupi hry mě více než herní mechanismus přimělo její ztvárnění, sestavování mapy s velkých dílů, kdy mapa není nikdy stejná, jako je tomu u většiny her. 3D terén je pěkným zpestřením, ač tímto terénem jsou jen hory, nikoliv např. možnost ztvárnit vodní toky prolisy herního plánu. Snad bude dostatečně zajímavý herní systém, kdy je upuštěno od hodů kostkou, ale boj je vyhodnocován pomocí karet. Čtyři frakce není mnoho, ale zase na druhou stranu, když budeme na hru jen dva, tak se nám jen tak neohrají. Nuže, nezbývá než říct: vstříc herním zážitkům :-) .

2 komentáře:

Kent 2004 řekl(a)...

Tak jsem zvědav co na to budeš říkat?
Cena v Rytíři je stále dobrá, hra vypadá taky fakt zajímavě, nicméně mne odrazuje především lokalizace. A nechce se mi učit složitá pravidla.

David Martinek alias Deth řekl(a)...

Protože jde o nemalou investici, tak jsem také zvědavý, jak moc hra naplní má očekávání.
Složitá pravidla? Ne, to jen tak vypadá. Musel jsem je číst vícekrát, ale když si k tomu všemu člověk shlédne i video na YouTube, kde jsou popsány herní mechanismy, tak vše vypadá dost jasně.
Co se lokalizace týká, tak budu používat Caulyho přelepky. Na nich je super to, že člověk ušetří za barvu. U jiných her jsem musel většinou ostříhávat karty na to, aby zbyla přelepka textu, zde je to již tak připravené a to mi vyhovuje.
Neboj, poreferuji až zahrajeme.