středa 22. září 2021

Co takhle zkusit: Hippocrates

Už od zveřejnění Tlama Games o lokalizaci hry Hippocrates jsem se o tuto eurovku začal zajímat. Hra se mi zalíbila na první pohled po grafické stránce a vypadá také dost nápaditě i po přečtení pravidel. 

Hru Hippocrates si užijete v počtu 1-4 hráči a strávíte u ní 90-120 minut (čas uvedený na serveru BGG). Ta horní hranice mě poněkud odrazuje, a nedej, aby byla hra delší. Přece jen hraní euro hry dvě a více hodin je pro mě skoro za hranou toho, co jsem ochotný absolvovat. Co se mi na hře strašně líbí (stejně jako u mnou velmi oblíbené hry Elysium) je vyvedené hry s bílým, potažmo velmi světlým podkladem. Takových her zase moc není. 

Hra vás zavede do antického světa, kde se stanete představiteli lékařských škol, kteří se snaží vědecky léčit své pacienty a přitom vést efektivně svou medicínskou praxi.
Průběh hry se skládá z přijímání pacientů, výplaty mezd lékařům, nákupu léčiv a náboru nových lékařů, samotného léčení pacientů, a vyhodnocení, při kterém hráči získávají reputaci a vítězné body. 

Pravidla hry jsou vcelku prostá a když pominu přípravu hry, tak zabírají nějakých 9 stran se spoustou příkladů. 
Za hrou samotnou stojí autor Alain Orban, který má za sebou hry jako Troyes, nebo Black Angel. Hippocrata si můžete pořídit v předprodeji za cca 1250,-Kč a dostupný by měl být v říjnu letošního roku. 


Ještě doplním, že hru si lze v češtině předobjednat i v Deluxe edici, kdy jsou desky hráčů kartonové, žetony potištěné, větší je herní plán i krabice ve které je insert, ale za cenu lehce přes 2200,-Kč. U mě to na plné čáře vyhrává základní edice. 

Žádné komentáře: