středa 8. září 2021

Report z hraní... Gugong (7.9.2021)

Minulý týden jsem si pořídil již déle dostupnou hru v češtině od Tlama Games a to Gugong. Euro hru, jejíž základním mechanismem je umisťování karet darů (akcí) na místa na mapě (akce), které člověk následně provádí, ale na mapě zanechá hranou kartu a do odhazovacího balíčků získává kartu, kterou z mapy vzal. 

První hru jsem absolvoval s Filipem, velmi schopných hráčem euroher. Oba jsme hráli Gugong poprvé a tak jsme se párkrát zasekli a prolistovali pravidla. Oběma nám bylo jasné, že nemůžeme hrát na všechny možnosti, které hra (akce  herního plánu) nabízí. Já jsem se snažil raději co nejdříve vystoupat na chrámu, abych měl pokoj, neboť hráč, který nevystoupá až na vrchol nemůže nikdy vyhrát. Filip na rozdíl ode mě nakupoval nefrit, který mu přinesl na konci hry rozhodující body. Hraní nám ve dvou zabralo 65 minut. 

Konečné skóre:
1. Filip 46 bodů
2. Deth 36 bodů. 

Druhou hru jsem si téhož dne zahrál s Lamiickem. Hraní s Lamiickem nám vzalo 55 minut času. Já jsem stejně jako v předchozí hře hrál na stupnici intrik, ale nyní více svázán na akce stavby Velké Čínské zdi a také jsem nakupoval nefrit. Lamiicek využíval ve větší míře lodě a také si obsadil oba dekrety třetí úrovně, které dávají body na konci hry. Já měl jen jeden. Zase na druhou stranu jsem si obsadil dekrety, které v ranní fázi dávají bonus, tedy dekrety první úrovně. Ovšem i na kanálu jsem nějakou tu loď měl a tak jsme oba měli k dispozici o dvě karty navíc. Opět asi rozhodlo, že já měl za nefrit celkem 15 bodů a tak jsem hru, která byla v průběhu hraní vyrovnaná, vyhrál. 


Konečné skóre:
1. Deth 49 bodů
2. Lamiicek 37 bodů. 

Hry Gugong mi připadla po těchto dvou zahráních nápaditá s neotřelým herním mechanismem, který mi nejvíce připomíná hru Nájezdníci ze severu se vším, co to přináší. Tedy, příliš si nemůžete dopředu plánovat co budete dělat, protože když vám protihráč vymění kartu (dar) na hrací ploše za jinou a hlavně o hodně dražší, tak to pro vás znamená rychle změnu taktiky a nebo vyšší náklady na provedení takové akce. Velice rád bych si Gugong zahrál ve větším počtu hráčů, nejlépe alespoň ve čtyřech. Vzhledem k tomu, že jsem hru zakoupil za pouhých 929, -Kč s poštovným zdarma, tak nemůžu nákupu v žádném případě litovat, i když asi nejde o pecka hru s hodnocením 10 z 10. Koneckonců o nákupu Gugongu jsem přemýšlel už od doby, kdy byla Tlama Games vydána a to není zrovna nedávno. 

Žádné komentáře: