úterý 11. října 2022

Report z hraní... Archa Nova (10.10.2022)

Tak jsme si už i my zahráli asi nejočekávanější, českým vydavatelstvím přeloženou, hru v letošním roce, hru která se dostala už na čtvrté místo žebříčku BGG ač byla v původní verzi vydána teprve v loňském roce. Ano, jde o hru Archa Nova od MINDoku. 

Já (černý), Lamiicek (modrý) a Kuba (červený) jsme hráli všichni tuto hru prvně. A hned na začátek musím říct, že se nám hra protáhla na tři hodiny a to je fakt na tento typ hry dost. Ano, stalo se i v této herní skupině, že někdo delší dobu vymýšlel svůj tah, ale i tak, jde o dlouhou hrací dobu a myslím si, že i příště nebudeme o moc rychlejší. 

    
Lamiicek a Kuba hráli hodně na asosiace. Já jsem zase plnil ZOO výběhy a všichni jsme vykládali dost karet sponzorů. Mí soupeři velmi rychle vylepšili tři karty akcí, já až časem, ale zase jsem se dostal ke čtyřem vylepšeným kartám. To mi ovšem díky špatně zvolené taktice, zejména v závěru hry, nestačilo na lepší, než poslední místo. 


Během hraní jsme protočili asi 60% karet, což je podle mě docela dost. Spousta lidí si totiž stěžuje u této hry na dva aspekty. Tím prvním je délka hry a druhým to, že člověk příliš náhodně dostává karty a do hry se jich dostává malé množství z celého balíčku. V tom jsem problém neviděl. 
Spuštění konce hry následovalo po setkání mých označovacích žetonů, ale během následující tahů protihráčů se oba dostali bezpečně předemě. 


Konečné skóre:
1. Lamiicek 12 bodů
2. Kuba 6 bodů
3. Deth 4 body. 

Po prostudování pravidel a shlédnutí nějakých těch videí na YouTube jsem ve hře neviděl v podstatě žádnou podobnost se hrou Mars: Teraformace, o které mluví hodně influencerů. Lákala mě práce s akčními kartami jako ve hře Civilization: Nový úsvit (kterou jsem ovšem v minulosti prodal). Každopádně musím po prvním zahrání říct, že jsem od hry Archa Nova čekal více a podobnost se hrou Mars: Teraformace tu vidím velkou a to při práci s vyloženými kartami a potom je tu i ta dlouhá hrací doba. Uvidím po příštím zahrání, ale nyní vidím Archu jako hru lehce nadprůměrnou, ovšem nic, z čehož bych si měl sednout na zadek. Ovšem koupě nelituji, to jen aby to tak nevyznělo. 

Žádné komentáře: