neděle 8. září 2019

Co takhle zkusit... Through the Ages: Nový příběh civilizace

Už je to dávno, co jsem si pořídil a následně také po dvou zahráních prodal hru Through the Ages: Příběh civilizace, hru vydanou v roce 2006 a jejíž autorem je vyhlášený český autor Vlaada Chvátil.


Tato hra byla vydána v nové edici s vylepšenou grafikou a drobnými změnami v herních mechanismech (zejména vojenství) v roce 2015 a její název se rozrostl o slovo "Nový".
Na původní hře se mi grafika opravdu příliš nezamlouvala a také herní dobu jsem nepovažoval za přijatelnou. Grafika tedy vylepšena byla, ale s herní dobou stále počítejte nějakých 240 minut. Ta se samozřejmě bude odvíjet od počtu hráčů, kteří hru hrají. Hra nabízí hru 2-4 hráčů.


Tato verze hry je na 4. místě žebříčku BoardGameGeek. To o její kvalitách mluví asi dostatečně.
Hráči si opět budou moci budovat svoji civilizace od počátků civilizací do současnosti a to pomocí získávání karet z nabídky, kdy karty představují různé budovy, jednotky a schopnosti. Tím budou hráči rozšiřovat svoji populaci, vyzkoumají nové technologie, získají vojenské jednotky, běžné budovy a divy.



Ve hře je interakce mezi hráči zejména v tom, že na sebe mohou útočit, což je tedy interakce přímá a dále tu máme interakci nepřímou, kdy můžete soupeři vzít z nabídky kartu, kterou si chtěl vzít on. Dále do hry přicházejí karty událostí, kterými každý hráč ovlivní nejen sebe, ale i soupeře. Cílem hry je získat co nejvíce bodů kultury. Hráč, který po odehrání posledního kola má nejvíce těchto bodů hru vyhrává.


Z her, které nejsou novinkami na deskoherním trhu a dají se pořídit za slušnou cenu do 1100,-Kč, přitom mají narvanou krabici herním materiálem, je tato určitě hrou, která stojí za zvážení ke koupi.
Já se musím přiznat, že mě její pořízení láká. Už jsem se jako hráč posunul trošku jinam, než kde jsem byl v době, kdy jsem se zbavil původní verze této hry a věřím, že by mohl Nový příběh civilizace zaujmout i mé současné spoluhráče.

Žádné komentáře: