středa 24. ledna 2018

Co takhle zkusit... Myrmes

Už když v roce 2012 vyšla hra Myrmes, tak mě zaujala svoji líbivou grafikou. O hru jsem se i přes to příliš nezajímal, ale nyní, když jsem si všiml, že se dá pořídit pod 400,-Kč, tak se můj zájem opět prohloubil a já si něco ke hře načetl a zde uveřejnil.


Proč ve hře nezkusit ovládat mravenčí kolonii, tu se snažit co nejvíce rozvinout a přitom nasbírat co nejvíce vítězných bodů.
A právě o tom tato hra pro 2-4 hráče je.
Se svými mravenci prozkoumáváte zemi, kterou tvoří hexy a na nich zanechávají stopy feromonu a budují speciální stavby, které produkují suroviny. Dále ve hře lovíte brouky, kteří se na mapu náhodně rozmístí.
Hraje se na tři roky, rozdělené do čtyř ročních období. V prvních třech hráči hrají své tahy a v zimě musí odevzdat stanovený počet kostiček jídla, jinak ztratí body.


Hrací doba by se měla pohybovat mezi 60-120 minutami. Na serveru BoardGameGeek je doporučeno hru hrát v plném počtu 4 hráčů. Vzhledem k tomu, že herní plán je variabilní podle počtu hráčů, tak si lze dobře zahrát i v menším počtu. V samotném žebříčku BGG je hra na celkovém 392. místě a mezi strategiemi na místě 236.

Žádné komentáře: