úterý 23. ledna 2018

Report z hraní: Pustina

Už v neděli se Endymion připravoval na naše včerejší pondělní setkání se zahráním hry Pustina. Na obrázku níže můžete vidět, jak vypadá deska jeho úkrytu při jeho tréninkové sólo hře.


Jestli potrénoval dostatečně se dozvíme záhy.
Protože má Endymon verzi hry Pustina z Kickstarteru, tak ta obsahuje zejména vylepšené herní desky úkrytů. To jen dodávám, aby se někdo nedivil, co je to za desky, pokud čte tento článek někdo, kdo si pořídil běžnou verzi hry.


Po počátečním osvětlení pravidel jsme se dostali k hraní, které nám nakonec trvalo cca 110 minut. Hru jsem hrál poprvé já a Major.
Vše nasvědčovalo tomu, že my dva nováčci budeme na chvostu při závěrečném bodování, když jsme si připadali, že ani nevíme co a proč děláme. Major ale narozdíl ode mne dokázal lépe využívat své místnosti v úkrytu a to se později i projevilo na jeho výsledku. Taková nevýrazná šedá myška byl i Endymion, který si rak nějak hrál to svoje a nevypadalo to, že by mohl promluvit do toho, kdo bude vítězem. Podle rozvinutí úkrytu jsme předpokládali, že jasným vítězem bude Martin.
Vzhledem k předposlední události, která se dostala do hry se ovšem mohlo stát, že bych mohl i já, který jsem se považoval za naprostého outsidera, vyhrát. Událost totiž zvyšovala dvojnásobně radioaktivitu a to o 6, přitom ostatní mí spoluhráči na tom nebylo s ozářením příliš dobře a mohli všichni teoreticky umřít. Ovšem Martin tuto událost nakonec zažehnal a nikdo neumřel.
I tak úroveň radioaktivity u Martina způsobila to, že nevyhrál. No a Edymion se, ač poctivě trénoval den předem, neudělal zrovna díru do světa se svým výsledkem.
Já jsem nakonec díky udržování radioaktivity na nízké úrovni skončil třetí.

Konečné skóre:
1. Major 26 bodů
2. Martin 22 bodů
3. Deth 19 bodů
4. Endymion 18 bodů.


Ke hře samotné doplním, že ač jde v podstatě o klasické euro, tak má atmosféru, kterou utvářejí některé herní prvky jako např.:
1. karty událostí, které přicházejí do hry v každém kole a s postupem času hráč nabývá dojmu postupující apokalypsy
2. nasazované figurky mají číslovky, které se užívají k nátlaku na jiné figurky hráčů a tím vzniká konflikt, pod kterým si můžeme představit boje o suroviny
3. figurky na herním plánu - mapě, zůstávají po celou dobu hry a člověk nemůže použít lokaci, ve které danou figurku má, leda by původní figurka lokaci opustila a následně jí vystřídala jiná
4. budování vaultu jako v některých postapokalyptických počítačových hrách.
Za mě musím říct, že jde o příjemnou hru, která nemá nikterak složitá pravidla. Myslím si, že pokud bych chtěl k deskovkám natáhnout nového hráče, potom by k tomu tato hra mohla velmi dobře posloužit.

Žádné komentáře: