středa 7. dubna 2021

Report z hraní... Mars: Teraformace (5.4.2021)

 Ve třech a s hráči, kteří hráli Mars: Teraformace poprvé jsem si zahrál uvedenou hru s rozšířením Předehra a mapou Hellas. Jeden z hráčů Tomáš je dokonce nováčkem v oblasti moderních deskových her. 

Po delším vysvětlování pravidel jsme se pustili do hry. Během hrání nebyl žádný větší zádrhel. Přeci jen jsem Mars už delší dobu nehrál. 
Lamiicek se stále snažil zvyšovat svůj příjem Megakreditů v každé generaci. Já jsem jel strategii na rostliny a zvyšování hlavních faktorů přes karty. Tomáš ani nevěděl co dělat (přeci jen nováček u moderní deskové hry), tak hrál intuitivně. Toho jsem musel usměrňovat v tom směru, aby si stále uvědomoval, za co jsou ve hře vítězné body a podle toho se snažil hrát. 

No a nejen, že vysvětlování pravidel zabralo dost času, ale i samotným hraním jsme strávili 130 minut, což je podle mě ve třech dost dlouhá doba. Je to ale dáno tím, jak se domnívám, že tato hra má jeden nešvar a to, že hráče úplně nenutí zvyšovat hlavní faktory, aby byl brzy konec hry. Prostě hráči, a pokud tak hrají všichni, jedou např. na strategii kombinace vítězných bodů z karet, a tím nedochází k posunu hlavních faktorů a hra se protahuje. 

Konečné skóre:
1. Lamiicek 61 bodů (více Megakreditů na konci hry než Deth)
2. Deth 61 bodů
3. Tomáš 44 bodů. 

Žádné komentáře: