čtvrtek 2. května 2013

Co takhle zkusit deskové hry? Dnes Dominant Species

Komplexní strategická hra pro náročného hráče, to je hra z doby dávno minulé, kdy některé tvory, které se ve hře objevují již mezi živými nehledejte, tak to je Dominant Species. 


Opět jsem dnes "sáhl" po hře z vyšších pater žebříčku Board Game Geek, která je na 16. místě a vydána byla v roce 2010. Určena je pro 2-6 hráčů, tedy i větší kolektiv hráčů si zde může užít dostatek zábavy. Herní doba je okolo 3 hodin a doporučený věk je poněkud vyšší a to 14 let.
Po grafické stránce tato hra asi nikoho příliš nenadchne, alespoň pokud jde o mě, tak já mám raději hry líbivější. Zase na druhou stranu má hra své kouzlo v neokoukané grafice.


Hráči ve hře vystupují jako zástupci některého živočišného druhu a za pomocí herních akcí se snaží uhrát vyšší bodový zisk, než jejich soupeři.
Na začátku si hry hráči mezi sebou vylosují některou z živočišných říší, za kterou budou hrát. Jako příklad si uvedeme např. hmyz, obojživelníky, ptáky, pavoukovce, plazy nebo savce. Následně každý hráč obdrží potřebné žetony (kostičky apod.).
Herní plán je tvořen hexy, které jsou dostatečně velké, aby se na ně všechny ty kostičky, válce, hranoly apod. vešli.
Hra se odehrává po jednotlivých fázích, kterých je dost a tak se zde nebudu rozepisovat. Nejprve se akce plánují umisťováním válců a po naplánování je hráči postupně vyhodnocují.
Hráči ve hře získávají body průběžně, ale i na konci hry po odehrání 6. kola po nástupu doby ledové.


Dominant Species je hra, která doposud nebyla lokalizována oficiálně do češtiny, ale překlad si můžete stáhnout na Zatrolených hrách ZDE.
Dovedu si představit, že kdyby se našel vydavatel této hry, který by ji profesionálně počeštil, tak bych o nákupu hry "Dominantní druh" velmi vážně pouvažoval.

středa 1. května 2013

Co takhle zkusit deskové hry? Dnes Terra Mystica

Dnes si představíme v pořadí již třetí strategickou hru, která byla vydána v roce 2012 a díky společnosti Mindok si ji může v češtině zahrát i našinec.
Tou hrou je Terra Mystica, hra určená 2-5 hráčům s hrací dobou okolo 100 min., která je v žebříčku Board Game Geek na 32. místě. Ve hře se ukáže, kdo je tím opravdovým stratégem, neboť jde o hru, která je minimálně založena na náhodě.


Terra Mystica není zdaleka levná hra, proto je dobré si povědět, že za své peníze hráč dostane plnou krabici komponent. Hru lze totiž pořídit za nějakých 1235,-Kč např. ZDE.
V Čechách se ujala vydání společnost Mindok a tak zarytým stratégům přichází na stoly náročná hra, ve které se hráči mohou ujmout jednoho ze čtrnácti různých národů, které vedou k prosperitě. Každý národ, potažmo osobnost je navázána na některý typ terénu, na kterém může stavět budovy a města. Silným strategickým prvkem ve hře je to, s jakým národem sousedíte, protože i to pro vás může znamenat určitý bonus a proto není záhodno se držet někde stranou. Zase na druhou stranu si tak zužujete pole pro svůj rozvoj.
Hráči se ve hře střídají při vykonávání různých akcí s využitím zdrojů, které mají k dispozici. Různé budovy hráčům přináší různé zdroje. Ten kdo své zdroje nejlépe zužitkuje, bude mít na konci hry nejvíce vítězných bodů a vychutná si ten slastný pocit z vítězství.


Z postřehů ke hře od lidí, kteří hru již hráli se dozvíte, že nejde o tak složitou hru, jak na první pohled vypadá, ovšem pozor, určitě nejde o hru pro deskové začátečníky. Tedy, kdo máte rádi složité počítací euro hry, tak by jste měli o hře Terra Mystica pouvažovat.


úterý 30. dubna 2013

Co takhle zkusit deskové hry? Dnes Kemet

K sepsání tohoto krátkého shrnutí o hře Kemet, vydané v roce 2012 mě přivedl Endymion, který také přeložil pravidla a přehled karet k této hře viz. ZDE.


Hra Kemet je strategická desková hra, která je nyní v žebříčku BGG na 507 místě, pro srovnání s předchozí popisovanou hrou Tzolk´in Mayský kalendář je mezi strategickými hrami žebříčku BGG na 255. místě (Tzolk´in 14. místo).
Hra je určena hráčům ve věku od 13 let v počtu od 2 do 5 s hrací dobou do 90 min.


Hraje se na vítězné body, které můžete získat několika způsoby, např. držením některých pozic na mapě, vítězstvím při napadení soupeře, získání bodů pomocí událostí nebo úkolů.
Co je určitě dobře, že hrací deska pro každý počet hráčů je jiná. Respektive jsou zde dvě desky pro různé počty hráčů a podle toho se také buď využívá mapa celá, nebo jen její část a tak může docházet ke konfliktům v každém počtu hráčů přibližně stejně často.
Hra samotná se skládá z fází nocí a dne, které probíhají až do doby, kdy jeden z hráčů nezvítězí. Noc je fází přípravnou, den je fází akční. V případě, že hráč v denní fázi vlastní 8 VB bodů nebo více, ten se stává vítězem.
Ve fázi noční se rozdělí body modlitem, tedy v podstatě platidlo, následně se rozdělí karty Božského zásahu, poté se vyhodnotí efekty schopností a nakonec se určí pořadí hráčů.
V denní fázi potom hráč použije svých 5 žetonů akce, k provedení potřebných kroků tak, jak si je naplánoval. Nebudu zde jednotlivé možnosti rozebírat, kdo má zájem, pročte si pravidla.
Jak shora uvedeno, hra si v žebříčcích hráčů příliš dobře nevede, to ovšem nemusí znamenat, že by mělo jít o hru špatnou a věřím tomu, že by mohla mile překvapit, až si ji Endymion pořídí ;-).

pondělí 29. dubna 2013

Co takhle zkusit deskové hry? Dnes Tzolk´in Mayský kalendář

Dnes bychom si mohli trošku představit hru, kterou vydal Mindok v české verzi a jde o pravověrné euro.
Tou hrou je Tzolk´in Mayský kalendář, hra určená pro 2-4 hráče s hrací dobou okolo 90 min, rokem vydání je 2012.


Tato desková hra je zasazena do prostředí Mayů, ale nezapomeňte, jde o euro hru, tedy mechanismus je hlavní složkou hry, kdy prostředí jen dotváří atmosféru.
Ve hře se ujmete role jednoho z Ajawů, vůdce mayských kmenů a jen ten nejmocnější, vlastně nejbohatší na konci hry může zvítězit.
Zásadním prvkem této hry, stejně jako u jiných obdobných euro her, je umisťování dělníků na jednotlivá políčka, která mají různý význam a z toho pramenící zisk. Sklízíte úrodu, získáváte suroviny, stavíte monumenty a snažíte se vyvarovat hněvu bohů.


Co tuto hru poněkud odlišuje od jiných, je krásné grafické zpracování s důmyslnou soustavou šesti kol, kdy pět krajních představuje mayská města. Čím déle ponecháte své dělníky v těchto městech, tím více výhod potom získáte. S tím, jak se kola postupně otáčejí, hráči získávají jiné možnosti, jak se k té které surovině dostat, nebo získat nějakou jinou výhodu.
Hra se hraje na celkem 26 kol, která rozdělují 4 etapy, na konci každé etapy dochází ke krmení.   Hráč si stejně jako v Agricole musí vše dobře hlídat, spočítat a vůbec udržovat přehled, aby mohl být úspěšný. Ve hře je velmi málo náhody, přičemž stejně jako ve zmiňované Agricole prvním hráčem není v každém kole někdo jiný, ale může jím být jeden tentýž hráč, který potom z takové pozice může těžit při umisťování dělníků.
Když si přečtete poznatky hráčů, kteří hru hráli, tak velmi často je zmiňován fakt, že jde v podstatě o hru jednoduchou na pravidla, kterou lze vysvětlit za 15 min. Ovšem naproti tomu silně strategickou hru.
Pokud jde o mě, tak přemýšlím, zda si hru nepořídit. Lze na ni použít Doky od Mindoku, kterých doma mám za více než 200,-Kč, ale ještě si podrobně přečtu návod ke hře, více recenzí a pak se uvidí. Běžná cena v e-shopech se pohybuje od 869,-Kč např. ZDE.
Ještě snad mohu doplnit, že v žebříčku BGG je hra na velmi pěkném 20. místě a mezi strategickými hrami dokonce na místě 14. Více BGG ZDE.

čtvrtek 18. dubna 2013

Battlestar Galactica bude rozšířena o Rozbřesk

Televizní seriál Battlestar Galactica tvořily celkem 4 série a právě s nově oznámeným rozšířením Daybreak, které je třetí rozšíření k základní sfi-fi deskové hře, budou mít hráči celkem 4 krabice s hrou, tedy tolik, kolik sérií měl seriál.


Rozšíření hře přidá další moduly, které půjdou různě kombinovat s těmi doposud vydanými a hlavně, konečně se podíváme na Zemi, kdy cílem tentokrát nebude Caprica ani Kobol, ale matička Země.
V Rozbřesku najdeme hrací desku lodi Demetrius, hrací desku pro Basestar rebelů, 2 překrývající desky na původní plány a pravidla. Dále přibude 12 karet postav, 27 různých žetonů a značek, 129 karet a 8 plastických figurek Centurionů.
Náhled od každé herní komponenty najdete níže na obrázku.


Ač jsem fandou této skvělé hry, tak si rozšíření pořizovat nebudu, protože Battlestar Galacticu hrajeme jen sporadicky, protože je náročná jak na čas tak na počet hráčů. Proto si vystačím se základní hrou a rozšířením Pegasus.

neděle 7. dubna 2013

Memoir ´44 krátký report z hraní

Uplynulo odhadem tak půl roku, kdy jsme s Jenaaaou zahráli naposledy bitvu v Memoir ´44, abychom se k této hře vrátili a tento týden odehráli scénář Sword Beach z rozšíření Breakthrough.
Na obrázku níže je obrázek mapy při počátečním rozestavení jednotek obou stran konfliktu.


Už od začátku bylo jasné, že se mi jako spojenci nebude dobře vyloďovat na pláži, neboť německé jednotky byly příliš blízko a z vody to jde prostě pomalu. Proto v době, kdy se podařilo prolomit obranné linie nepřítele, tak již byly spojenecké jednotky značně oslabené a s takovou to prostě nešlo vyhrát.
Ač tedy v počátku získával Jenaaa trofeje jako když projíždí nůž máslem, tak ve střední části hry jsem zase bodoval já, ale konec byl v rukou mého soupeře, který nakonec vyhrál v poměru 12:8 po 110 minutách hry.

středa 3. dubna 2013

Théoden

Není mým cílem soustředit svůj blog jen kolem karetní hry Pán prstenů, jak by se mohlo z posledních příspěvků zdát, ale když jsem uviděl nově zveřejněnou kartu hrdiny Théoden, tak jsem si prostě nepomohl a musím se o této postavě zmínit. 


Théoden bude velkou oporou balíčků, které budou zaměřené na sféru taktiky. Svou schopností přidává vůli každému hrdinovi ze sféry taktika ve hře, což znamená, že i on sám má tedy celkovou vůli 3, ač jeho tištěná hodnota vůle je "pouze" dva. Krom toho jde o sentinel, tak s obranou dva pomůže bránit i silnější nepřátele. 
Na kartách dole potom můžete vidět další zveřejněné karty, které se v balíčku The Morgul Vale objeví. 




neděle 31. března 2013

Cyklus Stíny Temného hvozdu v češtině

Tentokrát a trochu opožděně přináším informaci převzatou ze stánek www.blackfire.cz, kde tento vydavatel informuje o skutečnosti, že v létě letošního roku se mohou majitelé základní sady karetní hry Pán prstenů, těšit na první balíček rozšiřujících dobrodružství v našem rodném jazyce.

Dále již cituji autora: V každém balíčku dobrodružství v sadě rozšíření Stíny Temného hvozdu je 60 karet pro karetní hru Pán prstenů. V každém z těchto balíčků naleznete především nový scénář, podle kterého mohou hrdinové podstoupit nová dobrodružství, a taktéž množství karet pro rozšíření herních balíčků a jejich doplnění o nové taktiky a strategie.
První rozšiřující balíček – Hon na Gluma - bude uveden do prodeje během léta. Další budou následovat zhruba ve dvouměsíčních intervalech.

Hon na Gluma
Na Gandalfovu žádost pátrají hrdinové v Údolí Anduiny mezi Mlžnými horami a Temným hvozdem. Podle toho, co se říká, je Glum někde v těch místech, a hrdinové musí najít vodítka, která jim pomohou tohoto úskočného tvora vystopovat.
Kopce Emyn Muil
Glumova stopa zavedla hrdiny do kopců Emyn Muil, avšak tam vychladla. Kdesi v této oblasti se skrývá Glum a hrdinové ji musí pečlivě propátrat. Někde snad na stopu narazí a pronásledování tak začne znovu.
Střetnutí na Skalbalu
Zatímco hrdinové na březích Anduiny pátrají po Glumovi, zaslechnou zvěsti o skupině zlobrů, kteří se usadili na Skalbalu a do údolí přinesli strach a zmatek. Mír v této oblasti vždy udržovali Meddědovci vedení nyní Drsmedem Starým, a tak se hrdinové vydají hledat Drsmeda, aby mu pomohli zahnat zlobry zpět do hor, odkud přišli.

Mrtvé močály
Poté, co hrdinové zachytili Glumovu stopu v kopcích Emyn Muil, sledují ho dále do Mrtvých močálů, kam prchl v zoufalé snaze vyhnout se pronásledovatelům. S pocitem, že už se pátrání chýlí ke konci, vstoupí hrdinové do zrádných mokřadů s odhodláním chytit to stvoření živé.
Putování do Rhosgobelu
Při cestě Údolím Anduiny hrdinové narazí na padlého orla, smrtelně raněného v nedávné bitvě s gobliny. Vzhledem k tomu, kde se právě nacházejí, rozhodnou se hrdinové přepravit orla do Rhosgobelu, na okraj Temného hvozdu, kde – jak doufají – mu čaroděj Radagast zachrání život.
Návrat do Temného hvozdu
Poté, co hrdinové v Mrtvých močálech chytili a zajali Gluma, musí ho bezpečně přepravit na sever Temným hvozdem, aby ho vyslechli v paláci krále Thranduila. Avšak cesta to nebude snadná: Temný hvozd je stále nebezpečný, a síly Temného pána chtějí Gluma získat pro vlastní záměry… a Glum sám bude chtít uprchnout.

Tak co na to Kodl nebo Endymion. Kdy už začnete hrát tuto skvělou hru....?
Já sám jsem v této hře odehrál za poslední 3 měsíce celkem 25 dobrodružství s hrací dobou 21 hodin.

sobota 16. března 2013

Náhlá smrt v očekávání

Většina našich e-shopů již má ve svých nabídkách rozšíření karetní hry Blood Bowl: Team Manager Game, rozšíření Sudden Death. Zatím jde o předobjednávky, hra není skladem, ale to se co nevidět změní. Např. ve Fantasy obchodu bude dostupné toto rozšíření za 489,-Kč ZDE.
Ukázku každé z komponent rozšíření vidíte na obrázku níže. 


Ještě přináším přehled cen rozšíření v dalších e-shopech:
Černý rytíř - 599,-Kč
Planeta her - není v nabídce
Svět deskových her - 520,-Kč
Tomovy hry - 554,-Kč.

Český překlad pravidel najdete ZDE

úterý 12. března 2013

Co právě hrajeme...

V současné době je mnou nejvíce hranou hrou jednoznačně Pán prstenů: karetní hra. Po několika neúspěšných pokusech se mi konečně podařilo zdolat dobrodružství Foundations of Stone a to v 11. kole po strastiplné cestě s konečným skóre 182 bodů. 
Až v 5. kole jsem postoupil do výpravy 2A, v 7. kole následovalo rozdělení hrdinů a postup přes 3A do 4A a v 10. kole postup na závěrečnou část 5A, kterou se podařilo rychle proběhnout. 
Fotografie ze "schizo" hry sólo za dva hráče vidíte níže. 


V současné době se pokouším probít scénářem Redhorn Gate. Tedy zatím jsem ho zkusil pouze jednou, ale dost bez šance. Z důvodu rychle se zvyšující hrozby jsem dojel právě na ni po 50 minutách hraní.

Také jsme dnes dopoledne zahráli Runewars a to s rozšířením Banners of War. Tentokrát v sestavě Deth (Latari Elves), Major (Uthuk Y´llan), Endymion (Warqard the Undying). Hra byla dohrána o dost dříve, než ta předchozí (4 hod. 40 min.) a to za 2 hod. 20 min. ve čtvrtém roce, kdy Endymion nashromáždil jako první 6 žetonů dračích run. K tomu mu pomohl zejména žeton průzkumu a k tomu na stejném dílu mapy i žeton dračí runy, který jsem tam původně umístil já, v době, kdy jsem oblast ovládal, než byla dobita.


Hra byla poněkud složitá v tom, že na mapě bylo minimum oblastní s jídlem, tak člověk nemohl stavět kdo ví jak velké armády. Každopádně musím říct, že Runewars je s rozšířením absolutní špička mezi deskovými hrami. Kdybych směl vlastnit pouze jednu jedinou deskovou hru s platovými figurkami, pak by tou hrou určitě byla právě tato hra.

neděle 10. března 2013

V březnu přichází Relic

Již tento měsíc by se měl na pultech obchodů (za mořem, u nás tak o měsíc později) objevit další počin společnosti Fantasy Flight Games s názvem Relic.


Komu bude tato hra pro 2-4 hráče s hrací dobou 2-3 hodiny určena? Určitě každému, kdo si oblíbil Talisman, ale není velkým příznivcem klasického fantasy. Herní mechanismus totiž v Relicu Talisman úspěšně vykrádá, ale to není na škodu, zejména v případě, že jste fanoušky světa Warhammer 40.000. Ve hře povedete k vítězství mocné hrdiny tohoto světa. Klasicky se budete pohybovat po mapě po hodu kostkou a na základě hodnoty na kostce se posunete směrem vlevo nebo vpravo a pak odhalíte kartu dobrodružství, které na vás, na tom kterém místě čeká. Narozdíl od Talismanu zde máte 3 balíčky karet dobrodružství. V každém sektoru tak na vás budou čekat poněkud odlišní nepřátelé.


Hráč si na začátku hry může vybrat z celkem 10 různých postav, tedy rozmanitost jednotlivých her bude značná. Jak už to tak bývá, tak hrdinové mají své vlastní unikátní schopnosti a s tím, jak se budou prokopávat drsným světem ve hře, tak budou získávat dovednosti nové.
Na začátku hry si zvolíte jeden z pěti scénářů a desku tohoto scénáře umístíte do středu hrací desky. Každý scénář je dostatečně odlišný od druhého, tak i zde se variabilita hry zvyšuje. V jednom scénáři např. budete prožívat holý souboj o život každý proti každému s tím, že jen někoho potkáte, s radostí jej budete drtit. V jiném je zase vaší cestou putování po vnitřní oblasti, kde se budete setkávat  s nepředstavitelně silnými nástrahami.


Na obrázcích výše vidíte snad všechny komponenty, které se ve hře objeví. Na obrázku níže vidíte detail karty jednoho z hrdinů a ukazatele jeho jednotlivých atributů.
Poslední je seznam ikon odměn, se kterými se ve hře můžeme setkat.
No, již jsou k dispozici i pravidla hry ke stažení ZDE, tak si každý může podrobně přečíst, o čem vlastně hra bude a zda to bude lepší a přitažlivější hra než Talisman, se kterým Relic chtě nechtě musíme srovnávat.


Já sám doma ještě nemám žádnou hru ze světa Warhammer 40.000, tak by se do sbírky hodila. Zase na druhou stranu, v případě, že nebude vydána v budoucnu v češtině, určitě mou sbírku nerozšíří. Ono totiž počešťování hry poněkud prodražuje a k tomu ještě mě už příliš nebaví se s tím vším piplat.

středa 6. března 2013

Report z hraní LOTR TCG a Runewars

Pán prstenů: karetní hra, jednoznačně moje top hra pro hraní sólo. 


Dobrodružství Foundations of Stone je další, které se pokouším nyní pokořit s dvěma balíčky, jejichž základ tvoří sestavy hrdinů:
1.  Aragorn, Elrohir, Elladan
2. Elrond, Glorfindel, Eleanor.
Při svém prvním pokusu o pokoření tohoto dobrodružství se jednalo o holou beznaděj a k prohře jsem se dobral v 11. kole, když hrozba stoupla na 50 po 70 minutách hraní.
Druhý pokus byl o dost nadějnější, když se mi podařilo postupovat přes výpravy, jako nůž máslem. V prvním kole jsem se dostal do druhé fáze, ve druhém kole do třetí fáze, v následujícím kole do fáze čtvrté, kdy se skupiny rozdělily a začala pomalu, ale jistě jatka. Přes značné ztráty se obě skupiny nakonec spojily, ale to nic nezměnilo na tom, že již byli hrdinové a jejich spojenci tak zdecimovaní, že přišel konec v 6. kole po vybití všeho živého, co jsem měl na stole.
Hra z počátku měla příjemný rozjezd, ale zřejmě budu muset trošku balíčky poupravit, abych byl připraven na případný nápor Nameless.

Včera jsme ve třech zahráli doslova epickou bitvu ve skvělé hře Runewars, tentokrát obohacenou o rozšíření Banners of War.


Já se ujal Uthak Y´llan, Jenaaa hrál Latari Elves a Endymion Daqan Lords. Uř předem musím uvést, že hra byla fakt epická, zejména když si povíme, že trvala neuvěřitelné 4 hodiny a 40 min.
Ač jsem se nesnažil nijak extra expandovat, tak hra mi vše hrálo do karet a já přicházel k runám, jako slepý k houslím. Záhy vycítili ohrožení mí protihráči, kteří se začali stahovat směrem k mé domovské říši, na obrázku nahoře jsem ten červený vpravo dole.
Daqan Lords na mě začali dorážet a nepříjemně ohrožovat. K tomu se přidali Latari Elves, kteří se záhy přesunuli k na druhou stranu, směrem k modrým, ale člověk nikdy nemohl vědět, na koho nakonec zelení zaútočí a tomu přizpůsobit taktiku.


Vše se nakonec rozhodlo až v posledním šestém roce, kdy došlo k totálnímu zdecimování Daqan Lords a to jak z mé strany, tak od Jenaaay.
Vítězství nedosáhl během průběhu hry nikdo, tedy nikdo nedosáhl na 7 potřebných dračích run, tak došlo na počítání po uplynutí 6. roku, kdy jsem měl 6 dračích run, Jenaaa jich držel 5 a Endymion pouze 2, ač v 5. roce měl pod kontrolou dračích run 5.

čtvrtek 28. února 2013

Fotogalerie - fanouškovské variace deskových her 42

Již po dvaačtyřicáte se můžeme podívat na zajímavé fotografie, na které jsem narazil při brouzdání po serveru boardgamegeek.com, nuže inspirujte se :-) .

 Pandemic

 Assault on Hoth - Empire Strike Back

 Lord of the Rings: The Card Game

 Mall of Horror

Citadela

neděle 24. února 2013

Hobit: Na prahu (Hobbit: On the Doorstep) již k dostání


V zámoří již najdeme na pultech obchodů další velké rozšíření živé karetní hry Pán prstenů. Jde o rozšíření "Na prahu" jako dokončení příběhů Hobita. Tedy jde o rozšíření k příběhům v prvním rozšíření "Přes hory a pod hory".


Na obrázcích výše jsou některé nově představené karty, které bude balení obsahovat. Na pulty našich obchodů by se mělo rozšíření objevit do jednoho měsíce za cenu okolo 610,-Kč.

čtvrtek 21. února 2013

Co u nás letí...

Dnes tu mám takový menší sumář s tím, jaké hry v poslední době hrajeme.
Včera jsem s Endymionem zahrál poprvé jeho karetní hru Game of Thrones od FFG (viz. obrázek níže). Jedná se o HBO edici, která využívá popularity seriálu. 
Vyhrál Endymion po 70 min. Pokud se mám vyjádřit k tomu, co na hru říkám, tak se asi po první hře nebudu vyjadřovat k zábavnosti hry samotné, ale k materiálu. Ten mě doslova zklamal. Jako by hru ani nevyráběla FFG. Papír karet je lesklý, hladký a i celkové výtvarné ztvárnění hry se mi nelíbí. 


Také jsem se sólo pustil do dalších pokusů o pokoření dobrodružství Cesta do Roklinky (viz. obrázek níže) v karetní hře Pán prstenů. Tentokrát jsem si dokonce zkusil "schizo" hru za 3 hráče, oproti původní "schizo" hře za 2 hráče (tak jak jsem zvyklý).
A stejně jako v předchozích pokusech se mi pokořit opakovaně toto dobrodružství nepodařilo. Dokonce v jednom případě jsem hru vzdal předčasně, což jsem udělal poprvé od doby, kdy Pána prstenů hraji. Nakonec jsem se rozhodl toto dobrodružství opustit a napříště se budu pokoušet o Základy kamene.


Na dalším obrázku vidíte plný stůl karet. Takto nám stůl zaplnila zábavná hra 7 Divů světa, kterou jsme tentokrát zahráli v pěti lidech a byl to mazec. Už podruhé v řadě jsem byl poslední a tak doufám, že se při příští sešlosti podstatně zlepším.
Konečné skóre:
1. Major 64 bodů
2. Jenaaa 53 bodů
3. Terezka 51 bodů
4. Endymion 50 bodů
5. Deth 42 bodů.
Hru jsme hráli s oběma rozšířeními.


Také po delší době jsme si zahráli karetní Dominant Species (na obrázku níže). Není třeba komentovat průběh hry. Tato hra je nevyzpytatelná. Konečné skóre:
1. Major 41 bodů
2. Endymion 28 bodů
3. - 4. Deth a Jenaaa po 22 bodech.


Další obrázek - klasika. Warhammer: Invasion, hra kterou ponejvíce hraji s Kodlem a v poslední době se mi příliš nedaří. Na obrázku níže je rozehraná hra Kodlových Orků s mým Chaosem.


Včera jsme si zahráli s Endymionem a mými dětmi Blood Bowl: Team Manager. Endymion hrál poprvé. Při hraní dlouhém 105 min. jsme si užili spoustu zábavy.
Jednoznačně jsem vyhrál se ziskem 61 bodů.
2. Endymion 36 bodů
3. Terezka 33 bodů
4. Davídek 28 bodů.


Blood Bowl: Team Manager mě opět přesvědčil, že si zaslouží, abych jej doplnil o připravované rozšíření, které hru rozšíří mimo jiné i o další tři rasy. 

středa 13. února 2013

Co takhle zkusit karetní hry? Dnes Star Wars: The Card Game


Dnes si trošku představíme jednu z řady karetních her, které vydává Fantasy Flight Games, jak víte, je to můj nejoblíbenější vydavatel stolních her.
Tato živá karetní hra byla vydána v roce 2012, tedy jde v podstatě o novinku, vždyť k této hře ještě bylo vydané žádné rozšíření v podobě dalšího balíčku karet.
Hra je určena striktně pro 2 hráče ve věku od 10 let s hrací dobou 30-60 minut. Balení obsahuje  240 karet, pravidla, žetony a počítadlo v podobě Hvězdy smrti. Autorem hry je Eric M. Lang, tedy autor mnou velmi oblíbených her Mutant Chronicles a Warhammer: Invasion. 


A o co ve hře jde. Jak jinak, o boj mezi temnou a světlou stranou síly, kdy stejně jako u jiných obdobných živých karetních her vykládáte karty osobností a jejich vylepšení, události apod., aby jste přehráli svého protihráče.
Myslím, že zde nemusím zmiňovat herní mechanismu. Pokud chcete vidět, jak se hra hraje, pak doporučím odkaz ZDE, kde přímo vydavatel dostatečně podrobně hraní vysvětluje.



V současné době je tato hra v žebříčku BGG na 438. místě, ale to je dáno zejména tím, že hra je na trhu krátce.
Co je na hře příjemné je to, že je zasazena do období, ve kterém se odehrávají filmové díly 4-6.
Pokud se ptáte, zda si hru pořídím, potom musím uvést jediné. Jsem hráčem dvou živých karetních her a tři takové hry, to by už bylo opravdu moc. Faktem je, že jsem velkým fanouškem Hvězdných válek, ale kupovat každý měsíc rozšiřující balíčky ke třem hrám, to by už bylo moc. Krom toho jsem přesvědčen, že bych v okolí nenašel spoluhráče.

pondělí 4. února 2013

Warhammer: Invasion - Cataclysm Expansion

Fantasy Flight Games dnes oznámili, po hodně dlouhé době, vydání deluxe rozšíření pro živou karetní hru Warhammer: Invasion. 


Takovou skutečnost nemohu, jako dost možná největší fanoušek této hry v České republice opomenout.
Vzhledem k tomu, že této hře se věnuji ve svém druhém blogu, který je zaměřen pouze na W:I, pak tedy více informací hledejte ZDE.

pátek 1. února 2013

Report z hraní Blood Bowl: Team Manager a Studená válka

Včerejšího dne jsem si zahrál s dětmi s poprvé nově pořízenou karetní hru Blood Bowl: Team Manager.
Pro vyzkoušení jsme zvolili zkrácenou sezónu a myslím, je to to tak akorát. Ve třech jsme hráli 60 min.


Pokud jde o hru samotnou, tak je to svižná hra, kdy jeden hráč nečeká na druhého, hra prostě odsýpá a přitom nabízí dost možností ke strategickému uvažování. Výhoda hry tkví také v její nenáročnosti na vysvětlování pravidel. Není třeba, aby měl každý hráč nastudovaná pravidla, ale bohatě postačuje, aby hru vysvětlil jeden hráč, který hru již zná.
Mým dětem je 11 a 10 let a nebyl problém, aby do hry pronikli během několika málo minut. Mladší potomek, synek, je ze hry naprosto unesený a po odehrání seznamovací hry si ke hře sedl sám ještě na další skoro 2 hodiny, kdy si hrál jen tak sám proti sobě.
Uvidím, jak se mi bude hra líbit po více zahráních, ale věřím, že jí nakonec nedám v hodnocení méně než 80%.
A jak to vše skončilo:
1. Terezka s 34 body hrála za Chaos
2. Deth s 29 body hrál Lesní elfy a
3. Davídek s 27 body za Lidi

O den dříve, tedy ve středu jsme s Endymionem zahráli již potřetí Studenou válku a opět jsem neuspěl.


Hra pěkně odsýpala, přece jen už známe dobře pravidla, i když jeden kiks se udál, ale příště už to snad bude úplně bez chyb.
Stejně jako minule jsem měl převahu ve Střední a Jižní Americe, ovšem po dlouhou dobu i v Africe a Endymion zase v Evropě a Asii a postupně i na Středním východě. Tentokrát jsem z počátku měl na stupnici bodů nějaké ty bodíky já, ovšem s postupujícím časem Endymion (SSSR) hru obracel a měl dostatek bodů v 9. kole na to, aby vyhrál při vyložení karty Válečné hry, čímž hru ukončil a stal se zaslouženým vítězem.
Na část našeho hraní se byl podívat i Jenaaa, ale zatím jsme se nebavili o tom, jak ho hra na první pohled zaujala.