středa 23. května 2018

Report z hraní: Great Western Trail - Cesta na západ

Včera 22.5.2018 jsme usedli prvně ke hře Great Western Trail: Cesta na západ. Hráli jsme ve třech hráčích. Větší počet jsem ani nechtěl, protože jsem měl obavu z dlouhé hrací doby. Přece jen, tato hra podle všeho neměla být dohrána do nějakých 90 minut. Ve třech jsme nakonec hráli 150 minut.


Důležité ovšem bylo, že nedocházelo k prostojům a hra si plynula poklidným tempem a bavila.
Hodně dlouho jsem se této hře vyhýbal zejména ze dvou důvodů a to za prvé - měl jsem obavu, že opakované hnaní dobytka honákem přes mapu, třeba i 7x za hru bude stereotypní a nudné a za druhé - že hra bude příliš dlouhá, když vycházím z různých postřehů, co jsem o hře četl.
Nakonec mohu říct, že mě sice po prvním setkání neuchvátila, ale musím říct, že jde o hru, která se příjemně hraje a určitě se k ní budeme vracet. Je zde kombinace několika herních mechanik a to já mám rád.


Protože k bodování dochází až na konci hry, tak jsme se během hraní jen domnívali, kdo by na tom mohl býti lépe než ti ostatní. Jenaaa měl stále dolary, ani nevím, jak ten kluk nevyzpytatelný to dělal, Milan proplouval hrou podobně jako já, tedy "hlavně nenápadně".
Každopádně na konci hry jsme měli všichni dodávky téměř ve všech městech shodně a Jenaaa pobral více bodů z karet cílů. To zřejmě rozhodlo o vítězi. I když třeba Milan zase pobral dost velký počet vítězných bodů za hodnotu krav ve stádu. Já zase vynikal v počtu bodů z nádraží.

Konečné skóre je ovšem následující:
1. Jenaaa 48 bodů
2. Deth 44 bodů
3. Milan 41 bodů.

Žádné komentáře: