středa 3. dubna 2019

Report z hraní: Anachrony

Velká očekávání mají kolikrát jedno nepěkné rozuzlení. No a právě takové velké očekávání jsem měl před hraním Anachrony, kdy jsem od této hry očekával opravdu tématický euro zážitek.


Většinou, když jsem si od nějaké deskové hry něco sliboval, tak zklamala. Jako příklad mohu uvést např. Settlers a Panovníka. Zato Anachrony má očekávání naplnilo v prvním zahrání mírou vrchovatou a hra se mi fakt líbí. Téma je zde namontované úžasně a ač se může zdát pravidlově hra náročná, tak tomu tak není. Důležité je ovšem znát co která ikona znamená, to opravdu hodně pomůže.


K prvnímu zahrání jsme se nakonec sešli pouze dva a to s Filipem, který měl pravidla naučená stejně jako já, tak jsme se hned mohli pustit do hraní.
S Filipem jsem hrál jen párkrát, i přes to je mi jasné, že je to velmi schopný euro hráč, což k mé smůle opět potvrdil. Hrací desku jeho Cesty na konci hry můžete vidět na obrázku výše. Solidně zaplněná stavbami a i stupnici morálky má vyhnanou do maxima.


Filip hrál tak, že jsem viděl, jak ví čeho chce dosáhnout. Ale já jsem byl rád, že zvládám tak nějak hrou proplouvat a na rozdíl od Filipa jsem vůbec neřešil možnost zisku vítězných bodů na konci hry z vyložených karet, které se vykládají na začátku hry. Filip nakonec byl lepší ve všech pěti podmínkách a to bylo zásadní, když z těchto karet získal plných 15 bodů, když jsem prohrál o celkem 19 bodů.
Hra neuvěřitelně plynula a mě vůbec nepřipadlo, že bychom hráli tak dlouho, jak to nakonec bylo. U hry jsme ve dvou strávili totiž 130 minut. Ale bylo to skvěle strávených 130 minut.


Konečné skóre:
1. Filip 56 bodů
2. Deth 37 bodů.

Už nyní se těším na další hraní. Anachrony mi přinesl Ježíšek bez rozšíření a to jsem zakoupil až nyní a bez něho jsem hru hrát nechtěl. Proto jsme ji okusili až nyní. Utracených peněz za základní hru ani rozšíření nelituji. Přinejmenší doporučuji každému eurovkáři hru Anachrony zkusit. Je to fakt skvělá hra a věřím, že při dalších hraních mě bude bavit minimálně stejně, jako při prvním zahrání.

Žádné komentáře: