úterý 30. dubna 2019

Co takhle zkusit... Sid Meier´s Civilization: Nový úsvit


Dnes si tu povíme o hře, která byla vydána již v roce 2017 a v roce následujícím ji vydala v češtině společnost Blackfire. Ano, řeč je o hře Sid Meier´s Civilization: Nový úsvit.
Předchůdce této hry Sid Meier´s Civilization: Desková hra jsem v loňském roce prodal i s rozšířením Sláva a bohatství. Hra mi připadala po vícero zahráních taková neslaná nemastná, ale hlavně mě začala nudit. Její delší herní doba mi ovšem nevadila.


Od čeho se tato verze oprostila, tak je to objevování, což může někomu vadit. Prostě na začátku hry máte všechny dílky mapy odkryté. Další herní prvky v této hře jsou, ale poněkud ochuzené, což neznamená, že to musí být nutně negativum.
Po grafické stránce hra kopíruje nejnovější verzi počítačové Civilizace a mě samotnému se právě grafické ztvárnění příliš nelíbí. Mám na mysli snad vše, kromě herní mapy. Mapa, kromě toho, že vypadá hezky, tak v předchozí verzi deskové hry měla čtvercová políčka, která jsou nyní nahrazena šestiúhelníky.
Hra obsahuje velmi zajímavý, přitom jednoduchý mechanismus, kdy hráči hrají akce pomocí karet zaměření, které jsou umístěné pod ukazatelem zaměření, kde se postupně posouvají na vyšší výhodnější pozice, jež jim dávají silnější schopnosti. Vždy po odehrání karty se tato vrací na pozici nejnižší a ostatní karty se posouvají výše. Po odehrání akce karty hraje další hráč.


Hráči se ve hře ujímají jednoho z dostupných národů, který je provází hrou s jeho unikátními schopnostmi. Dále hráči vylepšují své karty zaměření, budují divy světa, uzavírají diplomatické pakty, dobývají městské státy a bojují s barbary, kteří se po mapě náhodně pohybují. A když se hráči dostatečně rozvinou a splní alespoň jednu ze dvou podmínek na třech kartách vítězství, vyhrají hru.


Ještě doplním, že hra je určena pro 2-4 hráče a hrací doba se pohybuje mezi 60-120 minutami. Cena hry je do jednoho tisíce korun.

Žádné komentáře: