pondělí 15. dubna 2024

Report z hraní... Messina 1347 (14.4.2024)

Tentokrát s odhodláním odčinit nezdar z první partie hry Messina 1347 jsem se pustil do souboje o vítězné body s Kubou a Lamiickem. Ač jsme hráli o jednoho hráče více než při premiéře, tak nám hraní zabralo jen o pět minut více času. Hráli jsme tedy 80 minut. 


Já hned na začátku nakoupil dva nejvíce bodované vozy a udělal jsem si tak slušný náskok a nákup vozů jsem nemusel řešit později. Chybu nyní vidím v tom, že jsem měl ještě jeden vůz koupit, protože jen díky dvěma vozům jsem osídlil nakonec o jednu městskou část méně, než bych chtěl a mohl. 
Zase na druhou stranu Lamiicek za hru pořídil jen a pouze jeden vůz a na celkovém skóre to znát nebylo. 


Lamiicek totiž ovládl obě stupnice šlechtických záznamů a stupnici morové kroniky. Tu zejména díky získávání dvojitých žetonů ohně a efektivnímu vypalování moru. Opět se mu dařilo skvěle skloubit základní akce z městských částí s akcemi na jeho panství, čímž nás totálně přehrál. Krom toho získal oba další služebníky a tak měl o další akce více. 
Kuba, který měl stále dost mincí, tak zapomněl na možnost si připlatit za postup na stupniích šlechtických záznamů a tak se alespoň k jednomu dalšímu služebníkovi dostal a před koncem hry. 


Konečné skóre:
1. Lamiicek 99 bodů (modrý)
2. Kuba 73 bodů (červený)
3. Deth 64 bodů (žlutý).

Messina 1347 krásně plyne, člověk se ani nenaděje a je tu konec hry. Hra nabízí dost možností jak ji uchytit s tím, že je zde o čem přemýšlet a dost často se vám stane, že váš protihráč pěkně naštve, když vám v městské části vezme akci, kterou jste si chtěli odehrát vy. 
Další bonus, který jsem zmiňoval již minule jsou opravdu přístupná, nijak složitá a vesměs krátká pravidla. 
Nakonec ještě musím zmínit, že se mi na hře moc líbí její tématičnost a člověk zde skutečně vidí tu záchranu měšťanů, boj s morem a následné znovuosislování města. 
Příští čtvrtek zahrajeme tuto hru znovu a já budu doufat, že už konečně nebudu poslední. 

Žádné komentáře: