pátek 5. dubna 2024

Report z hraní... Truhlaříci s.r.o. (4.4.2024)

Premiéra mnou nově pořízené hry Truhlaříci s.r.o. proběhla ve třech hráčích. Hra na stole zabere nemálo místa, i tak bychom se na můj menší stůl v herně vešli i ve čtyřech, ale v tomto počtu jsem prvně tuto hru hrát nechtěl. 
Důvod pořízení byl prostý. Poté, co jsem byl nadšen z Loděnice 2. edice od Vladimíra Suchého a poté co se mi osvědčily i jeho další hry jako Praga Caput Regni a Podmořská města, tak jsem měl potřebu si od stejného autora pořídit další hru, u které jsem očekával, že by se mi měla líbit. 


Hráli jsme ve složení Kuba (oranžový), Korgis (fialový) a Deth (bílý). Všichni jsme měli před hraním v hlavě pravidla, tak se nebyl důvod zdržovat a mohlo se jít na to. Vzhledem k tomu, co lze ve hře tvořit, tak z počátku nikdo z nás neměl jasnou představu o tom, jak a na co vlastně hrát. To se postupem času vyjasnilo.


Bodový úprk díky bonusům z akcí a vyloženým pomocníkům jsem předvedl jako první já s tím, že v očích mých protihráčů byl vidět údiv a pochybování o tom, jak a zda vůbec můj prvnotní náskok doženou. Záhy se ukázalo, a ukázal to hlavně Kuba, že jejich obavy byly předčasné. Kuba ve svých tazích získával pravidelně dostatek bodů na to, aby mě převálcoval na bodovací stupnici. K němu se později přidal i Korgis a já věděl, že je a bude zle. No a bylo. Nějak se mi nedařilo vymyslet dostatečně efektivní motor na to, aby mé akce byly provázány dostatečně s dalšími mechanismy. Nemohlo to tedy skončit jinak, než že jsem skončil poslední. 


Herní doba 2 hodiny a 5 minut. Trochu delší na hru ve třech hráčích. Ale bavilo nás to a nenudili jsme se. Přeci jen jsou zde tahy hráčů o trochu delší, protože je nad čím přemýšlet. 


Konečné skóre:
1. Kuba 104 bodů (oranžový)
2. Korgis 95 bodů (fialový)
3. Deth 87 bodů (bílý). 


I přes neúspěch se těším na příští hraní této hry, kde si snad poopravím reputaci. Na hře se mi líbí její tématičnost, ovšem, kdyby hra byla zasazena do jiného než fantastického světa, např. mezi běžné truhláře, tak by se mi asi líbila více. Zde vidím alegorii se Včelínem, který se mi sice líbí dost, ale kdyby byl ze světa včel na planetě Zemi, tak by se mi líbil také více.

Žádné komentáře: