středa 9. září 2020

Co takhle zkusit... Monstrum: Frankensteinovi dědicové


V roce 2019 na náš trh přinesla společnost Blackfire v češtině hru Abomination: The Heir of Frankenstein. Jde o velmi tématicky zaměřenou hru typu "umisťování dělníků", ve které se hráči snaží nejprve si obstarat biologický materiál pro stavbu těla, které se následně snaží oživit celé, případně postupně jeho části. 


Hra Monstrum: Frankensteinovi dědicové je hra určena pro 2-4 hráče jejíž herní doba je udávaná mezi 90-180 minutami (podle BoardGameGeeku), což odpovídá. Na krabici najdete hrací dobu kratší, ale té lze dosáhnout až tehdy, pokud hrajete s oficiálně vydaným dodatkem pravidel, který nese název "Igor".


Vašim cílem ve hře je získat co nejvíce vítězných bodů a k těm se dostanete tak, že budete zvyšovat úroveň své lidskosti, pověsti a odbornosti a samozřejmě tím, že se vám bude dařit oživovat jednotlivé části těla vytvářeného monstra. 
Ve hře mají vaše postavy (celkem 6 postav s unikátní schopností) k dispozici tři pracovníky, z nichž můžete dva pomocníky vylepšit a tím se dostat k lepším akcím na hracím plánu. Na tom si na různých místech budete obstarávat mrtvoly, aby jste získali například krev (z čerstvých mrtvol právě popravených lidí) nebo třeba kosti (z pohřbených lidí) apod. 
Když máte dost "materiálu" pro stavbu částí těla, tak v dané fázi hry můžete tělo stavět a později se i pokusit oživit. Oživení zde, ač jde o eurohru, je dáno hodem kostkami, tedy silný prvek náhody a vězte, že symbolů oživení je na nich málo. Může se vám také stát, že pokus nevyjde a vy o již vytvořené části těla přijdete. Kromě toho můžete přijít i o nashromážděný biologický materiál, který se zákonitě kazí a pokud nemáte dostatek ledu, tak i o ten po určité době bez užitku přijdete. 


Díky kartám událostí, které určitým způsobem ovlivňují hru a kartám střetnutí, které dávají hraní příběh, jež provází texty, na které je odkazováno pro přečtení v pravidlech. 
Hra končí buď když některý z hráčů oživí monstrum, nebo poté co kapitán, který pronásleduje hráče dosáhne třináctého políčka stupnice hracích kol.

Já když tato hra byla vydána, tak jsem ji přešel jen tak kolem bez většího povšimnutí, protože se vyrojilo dost negativních ohlasů, které mě od hry odradili. Byly to zejména stížnosti na délku hry samotné. Protože Blackfire přestal zveřejňovat pravidla k hrám, které vydává, tak jsem se nebyl ani schopen si na hru udělat názor na základě jejich přečtení, což činím zpravidla vždy před pořízením hry samotné. Nyní jsem ovšem náhodou narazil na jednu z recenzí na YouTube a všiml si, že jeden eshop (megaknihy.cz) má hru za již přijatelnou cenu 799,-Kč, tak jsem se rozhodl dát hře šanci a hru jsem objednal. Snad najdu hráče pro hraní této temné hry. 

Dovětek z 29.9.2020
Hru jsem si objednal za výše uvedenou cenu a co se nestalo. Hra nebyla doručena a sám jsem musel kontaktovat prodejce Megaknihy.cz. Ač měli původně uvedeno, že hru dodají do 3 dnů, tak mi napsali, že ji nesehnali ani u distributora a tak ať si vyberu jiné zboží. Tak jsem odstoupil od smlouvy. No a podívejte se na jejich web nyní, hru prodávají za cenu 1279,-Kč a ještě si dovolí napsat, že ušetříte při takovém nákupu 320,-Kč. S tímto obchodem jsem skončil. 

Žádné komentáře: