středa 30. září 2020

Co takhle zkusit: Zombicide druhá edice


Vzhledem k tomu, že společnost Blackfire pro nás chystá v češtině druhou edici hry Zombicide, která je upravenou verzí původní figurkové hry od CMON Zombicide, tak ji zde chci zmínit. 
Blackfire již dříve vydal Zombicide: Černý mor a k němu jedno rozšíření, no a dále i Zombicide: Zelenou hordu. Další verze, která na rozdíl od předchozích dvou jmenovaných, které se odehrávají ve středověku, je z vesmíru a jmenuje se Zombicie: Invaders. Tato v češtině nevyšla. 


Již zmiňované verze ze středověku a sci-fi mě příliš nelákaly a proto jsem si žádnou z nich nepořídil, ale Černý mor jsem hrál a tak vím o co v těchto hrách jde. Jsou to jatka. Je to řachanda jak blázen. Samá zombie a jen pár hrdinů, kteří nevědí co dříve. Náhoda je tu silně zastoupena hody kostkou, prostě klasické ameritrash hry. 
Jenže druhá edice Zombicide v češtině mě láká proto, že jde o hru ze současnosti a pro mě jsou zombie ve spojení se současností, případně osmdesátými léty těmi pravými zombie. V jiných epochách je nemám rád ani ve filmech. 
Jinak ještě doplním, že ve hře Zombicide se hráči ujímají hrdinů, kteří musí úspěšně vyhrát zvolený scénář a proti nim stojí hordy všude možně se zjevujících zombie, které mají různé vlastnosti. Různé vlastnosti a předměty ale mají i hrdinové, kteří musí spolupracovat, jinak nemají šanci vyhrát. Nepřátelé jsou ovládání pravidly hry. 
Hra je určena pro 1-6 hráčů s uváděnou hrací dobou 60 minut a doporučeným věkem od 14 let. 

Žádné komentáře: