čtvrtek 14. října 2021

Co takhle zkusit: Ankh - Bohové Egypta


Zřejmě v listopadu letošního roku se objeví na pultech deskoherních obchodů hra, kterou v češtině uvede společnost Blackfire a jedná se o hru Ankh: Bohové Egypta, jejíž autorem je Eric Lang. 
Hra je určena pro 2-5 hráčů s hrací dobou okolo 90 minut. 

Půjde o hru, která doplňuje dvě dříve vydané hry E. Langa, kterými jsou Blood Rage a Rising Sun. Obě uvedené ve sbírce mám a rád je hraji obě. 
Tentokrát se podíváme do bájného Egypta a ujmeme se Egyptských bohů a jim přisluhujících válečníků, případně i strážců, se kterými se budeme snažit získat co nejvíce zbožnosti (vítězných bodů), abychom vyhráli hru. 

Hru začínáme výběrem některého ze scénářů, které jsou určené pro různé počty hráčů. Hráči si vyberou svého boha. Ti mají svou unikátní schopnost a svou hrací desku, na které lze odemykat po dvou dalších schopnostech od každého ze tří stupňů schopností. Tyto schopnosti v celkovém počtu dvanácti již mají všichni bohové stejné. 
Hráči mají k dispozici ve hře pouze 4 akce, kterými jsou pohyb figur, vyvolání figury, získání stoupenců a nebo odemknutí schopnosti Ankh. Jak vidno, hra by měla být pro rozběhnutí jednoduchá a to skutečně je, neboť i pravidla, ač mají dost stran, tak pro hraní stačí přečíst stran jen 15, další jsou jen příprava hry, podrobné vysvětlení karet, schopností apod. 
Ve hře je využívána stupnice akcí, kde se značka posunuje doprava po odehrání každé akce, přičemž hráč má ve svém kole možnost hrát akce dvě. Vždy po odehrání první akce si musí zvolit akci, která se nachází na stupnici níže, pod akcí, kterou zahrál. Když dojde značka na konce, tak se po vyhodnocení události vrací na výchozí pozici. 
Pro události je zde další stupnice, na které jsou značky pro události jako ovládnutí monumentu, velbloudí karavana a konflikt. Při třetím konfliktu dochází ke sloučení 2 nejslabších bohů, při čtvrtém může dojít k vyřazení některých bohů a při pátém dojde ke konci hry.
Při boji jsou využívány bojové karty, které mají všichni hráči stejné a mají jich sedm. 
Jako hodně zajímavý prvek se mi líbí karavana, kdy může hráč rozdělit území velbloudí karavanou a více území. Jako méně zajímavý prvek potom považuji sloučení nejslabších bohů. 

Vzhledem k tomu, že žádnou hru, která by tématem zapadala do starodávného mýtického Egypta nemám (Kemet jen proto, že ho vlastní Endymion), tak o hře vážně uvažuji a to, i když cenovka této hry bude atakovat skoro tří tisícikorunovou hranici. 

Žádné komentáře: