pátek 22. července 2022

Co takhle zkusit hru Messina 1347

Spoluatorem hry Messina 1347 je autor takových her jako Praga Caput Regni nebo Podmořská města a to znamená, že by hráči měli zbystřit svou pozornost. 

Jde o euro hru s mechanismem umisťování pracovníků pro 1-4 hráče s hrací dobou 45-120 minut. Hráči se ve hře vžijí do rolí aristokratických rodin na messinském venkově, kde se pokoušení zachraňovat místní obyvatele před morem. Nakažené umisťují do karantény a zdravé pro ně pracují na jejich statcích. 

Hra se hraje na 6 kol, přičemž na začátku hry má každý hráč 3 figurky služebníků a v kole může provést 3 tahy. Hráč ve svém tahu nejprve vybere destičku městské části a na ni umístí jednoho ze služebníků. Následně zachraňuje z destičky měšťany, pokud se na ni nacházejí a berou si je do svého panství. Poté hráč bojuje s morem a nakonec vykonává akci destičky, nebo může zvolenou městskou část osídlit. 

Akce, tedy to co děláte v hlavní fázi hry jsou zisk žetonů a peněz, postup na stupnicích písemných záznamů nebo na šlechtickém archivu, pohyb nebo povýšení správce, aktivace měšťanů, stavba, kterou můžete vylepšit jeden z karanténních domů, postavit dílnu a vyrobit vůz. Další z akcí je znovuosídlení Messiny. 

Ve hře je toho opravdu dost, co můžete dělat. Tak jako ostatně ve všech hrách Vladimíra Suchého. A stejně jako v ostatních jeho hrách, i zde se na konci hry boduje vícero aspektů hry jako konečná pozice na každé ze tří stupnic (po odečtení vítězných bodů za žetony krys), body za znovuosídlené městské části, za šlechtický archiv, body za podstavené budovy, body za každý odvezený náklad exotického zboží, za mince a žetony. 

Zda si hru Messina 1347 pořídím nyní ještě netuším. Její cenovka je okolo 1200,-Kč, což ovšem je rozumná cena. Jen si nejsem jistý zda by mě hra bavila, ale zkusit bych si ji chtěl. Každopádně si chci podrobně pročíst pravidla a potom se uvidí.

2 komentáře:

Endymion řekl(a)...

Hrál jsem, ale podmořská města a asi i Pragu bych řadil výše...

David Martinek alias Deth řekl(a)...

Endymion: Já mám výše Pragu, než Podmořská města, ale baví mě obě. Messina 1347 mi nepřipadá příliš lákavá a to jsem viděl Nithrania Let´s Play i návod. I tak mě láká, protože stejně jsem to měl u výše jmenovaných.