úterý 5. července 2022

Report z hraní... Král je mrtev (1.7.2022)

Když bylo oznámeno vydání hry Král je mrtve vydavatelstvím Fox in the Box, které jej přináší na náš trh v češtině, tak mě toto oznámení nechávalo chladným. No a ani nevím co mě to popadlo v polovině minulého týdne, ale hru jsem objednal a hned druhý den po rozbalení s Lamiickem zahrál ve dvou. 

Vstoupit do hry není vůbec těžké. Čistě pravidla hry bez vysvětlivek a přípravy hry totiž mají jen a pouze dvě stránky. Proto jsme mohli začít hrát po nějakých osmi minutách vysvětlování hry. 
Hra mě už od začátku neuvěřitělně zaujala. To jak musíte vymýšlet strategii, když v ruce máte jen osm karet a hraje se na maximálně osm kol. Brát v potaz jak hraje protihráč a jakým směrem se chce ubírat k vítězství. Jaké regiony se kdy budou bodovat a jaké karty mi ještě zbývají na ruce. Mám raději oželet tento region, ale do pozdější fáze hry mi zbude více karet, nebo se raději z karet vyházet dříve, ale potom mít velmi malou čanci hru jakkoliv ovlivnit? To jsou otázky, které si stále dokola při hraní kladete. 

Tato hra určitě není o tom, že by si člověk na začátku určil strategii a té se mohl až do konce držet. Však Lamiicek změnil dvakrát svůj cíl, jak se k vítězství dostat a já jsem svůj původní cíl změnil jednou. 
Lamiicek se před šestým bodovaným regionem docela dost vydal z karet a zůstala mu na ruce jedna, kterou vzhledem k efektu, který umožňovala dokonce nemohl zahrát na její efekt a já měl v ruce karty dvě. S těmi jsem, ač jsem původně zahrál hroznou hloupost, hru vyhrál. Hraní nám zabralo 30 minut. 


Nejsilnější frakcí jsem se stal díky korunovaci, když jsem měl šest velšských stoupenců a Lamiicek jen tři. Přitom nejsilnější vliv v regionech na mapě měli velšané (červení) viz. fotografie výše. 

Žádné komentáře: