čtvrtek 28. ledna 2021

Report z hraní... Churchill (21.1.2021)

Tak máme za sebou první seznámení s hrou Churchill. V době, kdy mi měla hra dorazit jsem docela znejistěl, zda jsem ji mě vůbec kupovat. Naštěstí hraní ukázalo, že jsem udělal dobře a hru pořídil. 


Všichni, kdo jsme Churchilla hráli, tak jsme jej hráli prvně. Já jsem se ujal Stalina, Pavel Roosevelta a Endymion Churchilla. Pro první hraní jsem samozřejmě přichystal tréninkový scénář, který se hraje na tři konference. 


Nejvíce času z hraní pocitově zabralo vyjednávání u jednacího stolu. Dvě ze tří konferencí vyhrál Churchill, jednu Roosevelt. 
Já jsem se stále snažil pracovat na atomové bombě a to se mi dařilo. Jinak se u stolu navržená témata v konferencích měnila a každý se snažil urvat to, co považoval za dobré pro jeho mocnost. Ovšem, protože jsme hru jakž takž znali jen z pravidel, tak vlastně stejně nakonec šlo o to se seznámit s mechanismy v tom smyslu, jak komu co prospívá a to nám hra přinesla vrchovatě. 


Proto ani není příliš důležité, kdo vyhrál. Důležité ale je, že nás všechny hra bavila a máme chuť si ji opět v brzké době zahrát, ale už nikoliv na tři konference, ale turnajový scénář na 5 konferencí. Také počítám s tím, že se hra zkrátí, když už víme dobře jak hra funguje, protože naše první hraní zabralo celkem 3 hodiny a 30 minut. 

Konečné skóre:
1. Stalin 42 bodů (Deth)
2. Churchill 33 bodů (Endymion)
3. Roosevelt (Trumen po jeho smrti) 30 bodů (Pavel)

Žádné komentáře: