sobota 30. ledna 2021

Report z hraní... Tapestry: Hra o vzestupu civilizací (25.1.2021)

Zase po čase jsme si ve třech zahráli mou oblíbenou hru Tapestry. Možná trochu nešťastné označení "oblíbenou", protože každá hra, kterou mám ve své sbírce je mou oblíbenou deskovou hrou. 
No a co se mi na této hře fakt líbí. Je to docela rychlá příprava, pravidla hry na 4 strany + oboustranná přehledová karta, kde je vše, skvěle vyvedené komponenty a hra baví, hráči se u ní nenudí a nečekají dlouze na svůj tah. 

Své civilizace jsem začali tak, že já si vybral Obchodníky, Endymion si vybral Hédonisty, Jenaaaa si vybral Militanty a později si přibral ještě Alchymisty. Co mě překvapilo, že jsme hráli nezvykle dlouho a hraní nám zabralo celé 2 hodiny a 40 minut. Hlavní ovšem je, že jsme se nenudili. 

Díky dvěma počátečním surovinám navíc, které jsem měl díky schopnosti národa (z errata), tak to vypadalo, že Jenaaa bude mít za sebou přechod do třetího blahobytu dříve, než já přechod do druhého. No, ono to tak skoro bylo a i Endymion přecházel do dalších blahobytů o dost dříve. Asi v polovině hry jsem říkal, že mí spoluhráči budou doma půl hodiny, když já ještě budu Tapestry dohrávat. Ani náhodou se tak nestalo. 


 čemu při tomto hraní docházelo na rozdíl od těch v minulosti, tak jak obrázek výše ukazuje, bojovalo se z plných sil o území. Jenaaa (šedý) se snažil postupovat stále výše a výše na vojenské stupnici, kde vystoupal až nahoru, ale i přes to jsem premiantem na mapě byl já (zelený). 
Pokud jde o vystoupání na vrcholy stupnic, tak se to povedlo nám všem. Jen každý vystoupal na jiný vrchol stupnice pokroku. 

Během hraní se nám nepodařilo postavit pouze jednu dominantu. I tím jsme byli proti jiným hraním v minulosti napřed. No a i vítězné skóre, kterého dosáhl nejlepší hráč bylo doposud rekordním. 

A jak to tedy celé skončilo:
1. Deth 241 bodů
2. Endymion 189 bodů
3. Jenaaa 150 bodů. 

Žádné komentáře: